قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / شور مجلس با علما درباره مجوز خروج زنان از کشور
شور مجلس با علما درباره مجوز خروج از کشور زنان

شور مجلس با علما درباره مجوز خروج زنان از کشور

رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون زنان با فقها و علما جلساتی درباره اخذ مجوز خروج زنان بدون اذن شوهر برگزار کرده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، پروانه مافی ممنوعیت خروج زنان از کشور را دچار شرایط غامض و پیچیده‌ای عنوان کرد و افزود: این موضوع برای زنان نخبه همچون ورزشکاران، هنرمندان و اساتید علمی، مشکلات عمیق‌تری را ایجاد کرده است این در حالی است که افراد مذکور با بودجه بیت‌المال به این سطح از موفقیت رسیده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که رضایت همسر برای خروج از کشور ضروری است متاسفانه مشاهده شده همسران بعضی از زنان ورزشکار یا دانشمند برای دادن اجازه خروج از کشور گروکشی می‌کنند.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس این کار مردان را منفعت‌پرستی و سوءاستفاده از موقعیت همسران خود بیان و عنوان کرد: متاسفانه جمعی از این مردان درخواست مبالغی را از همسر خود کرده و در صورت دریافت، حاضر به امضای مجوز خروج می‌کنند که این کار نهایت بی‌اخلاقی است و برخی دیگر از این موقعیت برای تلافی اختلاف نظرها و دیگر مشکلات زندگی‌شان بهره می‌برند.

مافی با بیان اینکه زنان شایسته قهرمانی و حضور در عرصه‌های بین‌المللی به‌دلیل چنین رفتارهایی از رسیدن به موفقیت و افتخارآفرینی باز می‌مانند به همین دلیل باید قانون را حداقل درخصوص آنها اصلاح کرد،

وی اظهارکرد: فراکسیون زنان مجلس پیگیر این موضوع است و طرح اصلاحیه قانون را به هیات رئیسه مجلس ارائه داده است.

او با اشاره به اینکه زنان ورزشکار، علمی، نخبه، بیمار که برای درمان باید به خارج از کشور بروند در طرح اصلاحیه قانون ازسوی فراکسیون زنان گنجانده شده‌اند، یادآورشد: فراکسیون زنان مجلس با فقها و علما جلساتی برگزار و نظر آنها را جویا شده‌؛ امیدواریم در مرحله نخست اصلاح قانون، این زنان و در مرحله دوم تمامی زنان اجازه خروج از کشور را بدست آورند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید براینکه ممانعت از خروج زنانی از این دست از هم‌پاشی خانواده و طلاق را به دنبال داشته و دارد، گفت: در فراکسیون خانواده نیز این موضوع با هدف تحکیم بنیان خانواده پیگیری می‌شود لذا امیدواریم بتوان با دفاع منطقی از آن در صحن مجلس رای لازم را کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics