قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / طراحی نظام جامع حمایت خانواده
طراحی نظام جامع حمایت خانواده

تازه‌های نشر؛

طراحی نظام جامع حمایت خانواده

کتاب «طراحی نظام جامع حمایت خانواده، در فقه و نظام حقوقی ایران»، تازه‌ترین اثر گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «طراحی نظام جامع حمایت خانواده» به قلم حجت‌الاسلام دکتر فرج‌الله هدایت‌نیا در ۳۲۳ صفحه در اولین روزهای بهار ۱۴۰۰ از سوی گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

فقه و حقوق خانواده موجود، بر روابط خصوصی همسری یا والد- فرزندی متمرکز شده و مسایل حقوق عمومی خانواده را مورد توجه قرار نداده است. این کتاب مسایل فقه و حقوق خانواده را از منظر حقوق عمومی مورد مطالعه قرار داده و باب جدیدی را در فقه اسلامی و حقوق خانواده جمهوری اسلامی ایران گشوده است.

به‌منظور طراحی نظام جامع حمایت خانواده در فقه و حقوق عمومی، عمده مشکلات خانواده در سه منشأ کلی نادانی، ناتوانی و نافرمانی طبقه‌بندی شد. منطبق بر سه منشأ یادشده؛ راهکارهای مدیریت مشکلات خانواده در سه قسمت «آموزش و مهارت‌افزایی»، «حمایت و توان‌افزایی» و «مشاوره و داوری» مطالعه و بررسی شد. این سه راهبرد کلان به ترتیب بر آسیب‌های سه‌گانه مذکور منطبق است و مجموعاً از قابلیت‌های مؤثری برای پیشگیری یا برطرف کردن مشکلات خانواده برخوردار است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه کنند. همچنین فایل ۳۰ صفحه اول کتاب به طور رایگان قابل دانلود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics