قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / طلبه با نوار گوش کردن ملّا نمی‌شود
تقدیر آیت‌الله سبحانی از اقدام قوه قضائیه در فیلترینگ تلگرام/ مخالفان تحلیل درستی از ماجرا ندارند

طلبه با نوار گوش کردن ملّا نمی‌شود

آیت‌الله سبحانی با بیان این که اگر طلاب می‌خواهند نظام را حفظ کنند باید واقعا ملا باشند، گفت: طلاب برای موفقیت باید از استراحت خود بکاهند و رنج مطالعه و تحصیل بکشند تا بتوانند بار امانت را به دیگران برسانند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به داستانی از حضرت امام گفت: تابستان سال ۱۳۳۱ حضرت امام به شهر محلات رفته بودند. از ایشان پرسیدم که تابستان در محلات چه می‌کردید، ایشان یک ساعتی برای مردم درس اخلاق می‌گفتند و تعریف می‌کردند که از صبح زود قالیچه ای در حیات می‌انداختند و کتاب و نوشته‌ها را می‌آوردند و مشغول مطالعه بودند و هر زمان خسته می‌شدند شروع به نوشتن درس‌ها را ساعت ۱۲ می‌کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که چنین فردی می‌تواند فقیهی شود که کشور را عوض کند، اظهار داشت: اگر این ملایی و سواد نبود دیگران زیر بار ایشان نمی‌رفتند، یکی از دلایل موفقیت ایشان علم و دانش فراوان ایشان بود.

ایشان ادامه داد: اگر طلاب بخواهند بدون همت و تلاش و حضور نامنظم در کلاس‌ها درس بخوانند آخوند ده هم نمی‌شوند، اما اگر می‌خواهند نظام را حفظ کنند باید واقعا ملا باشند، این امانت الهی که علمایی بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله خویی به ما سپرده اند را باید مراقبت کنیم.

آیت‌الله سبحانی با بیان این که برخی می‌گویند اگر در درس شرکت نکنیم با نوار درس را گوش می‌دهیم، ابراز داشت: کسی با نوار گوش کردن ملا نمی‌شود، ملا باید درس بیاید و هیأت و کلمه استاد را ببیند و حلقه حلقه مطالعه و مباحثه کند.

ایشان در پایان عنوان کرد: اگر انسان می‌خواهد به جایی برسد باید جدی عمل کند و مردانه باشد و با شل بودن کسی به جایی نمی‌رسد، در گوشه و کنار واقعا انسان‌هایی هستند که خوب کار می‌کنند، طلاب برای موفقیت باید از استراحت خود بکاهند و رنج مطالعه و تحصیل بکشند تا بتوانند بار امانت را به دیگران برسانند./ رسا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics