قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «فقاهت در عاشورا» کتاب تازه محمد سروش محلاتی
«فقاهت در عاشورا» کتاب تازه محمد سروش محلاتی

تازه‌های نشر؛

«فقاهت در عاشورا» کتاب تازه محمد سروش محلاتی

جدیدترین اثر محمد سروش محلاتی استاد حوزه علمیه قم با عنوان «فقاهت در عاشورا» از سوی نشر میراث اهل قلم به قیمت ۲۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «فقاهت در عاشورا» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم توسط انتشارات میراث اهل قلم چاپ و منتشر شد.

در معرفی کتاب آمده است: نقطه‌ی شروع قیام امام حسین(ع)، مسأله‌ی درخواست بیعت از طرف یزید بن معاویه است. تاریخ می‌گوید که در سال شصت هجری در ماه رجب، معاویه به درک واصل شد. حالا برخی اول رجب و برخی وسط رجب گفته‌اند. به‌هرحال بلافاصله بعد از او یزید بن معاویه در شام قدرت را به دست گرفت و در اولین اقدامی که انجام داد، نامه‌ای برای فرماندار مدینه نوشت تا او از حسین بن علی(ع) و برخی دیگر بیعت بگیرد. این جرقه‌ی اول حرکت امام حسین(ع) است.

امروز در این مورد صحبت کنیم ببینیم که اساساً امام مجاز به بیعت کردن با کسانی که حاکم جائر هستند و قدرت و خلافت را به دست گرفته‌اند، هست یا مجاز به بیعت نیست؟

گفتنی است از این پژوهشگر فقه سیاسی تاکنون ده‌ها کتاب به چاپ رسیده است: «عقلانیت در عاشورا»، «ولایت، در مغالطه و مصادره»، «تأملات سیاسی علامه طباطبایی»، «جهاد در فقه معاصر شیعه – دفتر اول»، «احکام حریم خصوصی (بر اساس منابع اسلامی)»، «دین و دیکتاتوری: مجموعه مقالات بررسی نسبت دین و استبداد»، «اندیشه و ایمان در آزادی»، «دولت و اجرای شریعت: سلسله مقالات دولت و ابزارهای الزام شهروندان به شریعت»، «اسلام و مقتضیات زمان؛ بررسی نسبت دین و تحولات حیات انسانی»، «نظارت خبرگان؛ نصیحت نخبگان:نگاهی به حقوق و وظایف مجلس خبرگان رهبری»، «بی‌طرفی شرط داوری مجموعه مقالات، دین و دولت در اندیشه سیاسیم، «شهر مردگان: ده مقاله در حقوق اساسی مخالفان»، «امکان‌سنجی انتخابات در نظام اسلامی»، «بازگشت از بهشتی، بازگشت به بهشتی».

فقاهت در عاشورایادآوری می‌شود، چاپ اول «فقاهت در عاشورا» به قلم محمد سروش محلاتی در ۲۰۰ صفحه توسط نشر میراث اهل قلم در تیرماه ۹۷ چاپ و به قیمت ۲۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آن در قم چهارراه شهدا «کتاب شهر»، تهران: انقلاب. نبش وصال. «انتشارات مولی»، مشهد چهارراه دکتری «انتشارات امام» مراجعه نمایند و نیز برای خرید پیامکی و تلگرامی از طریق شماره تلفن ۰۹۳۷۰۷۷۰۳۰۳ اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics