قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فقه مرزبانی، شرایط مرزبان‌ها و تکالیف مسئولان، بررسی شد
فقه مرزبانی، شرایط مرزبان‌ها و تكالیف مسئولان، بررسی شد

در قالب پایان‌نامه سطح سه حوزه علمیه مشهد؛

فقه مرزبانی، شرایط مرزبان‌ها و تکالیف مسئولان، بررسی شد

تاکنون تحقیق جامعی برای فقه و منابع مالی تامین هزینه‌های مرزبانی، شرایط مرزبانها و تکالیف مسئولان، صورت نگرفته است، ضمن اینکه پرسش‌ها و شبهات متعددی درباره مشروعیت هزینه کردن از بیت‌المال برای مرزبانی خارج از مرزهای جغرافیایی کشور وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، جلسه دفاع پایان نامه حجت‌الاسلام محمدعلی نعیمی‌کیا، با عنوان «فقه مرزبانی، شرایط مرزبان‌ها و تکالیف مسئولان»، با ارزیابی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا جواهری، در اتاق جلسات مرکز مدیریت برگزار شد.

استاد داور این پایان نامه با بیان اینکه چکیده باید یافته‌ها، روش، نتیجه و … تحقیق با کمترین واژگان باشد، خطاب به طلاب سطح سه گفت: انتخاب کلید واژگان مناسب و همچنین بهره‌مندی از کتاب‌های تخصصی متناسب با عنوان، در غنای یک تحقیق به شما کمک می‌کند.

تدوینگر پایان نامه در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائل مرتبط با امنیت اجتماعی که در فقه اسلامی و مسائل مربوط به حکومت اسلامی حائز اهمیت است، لزوم حفاظت از مرزها و استحکام امنیت آن می‌باشد، تصریح کرد: بخش زیادی از امنیت شهرها در گرو این حفاظت است و در سایه آن می‌توان فرهنگ و اقتصاد یک منطقه را ساخت.

نعیمی کیا با بیان اینکه انسان به طور غریزی به داشتن حریم و محدوده متعلق به خویش علاقمند است و به واسطه آن نیز اهمیت مرزداری و مرزبانی در جهان، مهم تلقی می‌شود، گفت: تاکنون تحقیق جامعی برای فقه و منابع مالی تامین هزینه‌های مرزبانی، شرایط مرزبانها و تکالیف مسئولان، صورت نگرفته است، ضمن اینکه پرسش‌ها و شبهات متعددی درباره مشروعیت هزینه کردن از بیت‌المال برای مرزبانی خارج از مرزهای جغرافیایی کشور وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد، لذا این پژوهش در راستای پاسخ به این سوالات و شبهات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در این پژوهش مسائل مربوط به مرزبانی از منظر فقه اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده تا از میان آیات نورانی قرآن و منابع اصیل اسلامی، به آن پرداخته شود که پژوهش حاضر برگرفته از ۹۴ منبع اصیل فقه اسلامی شیعی است.

بنابر گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد ایروانی در مقام استاد راهنما و حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دانشور ثانی در مقام استاد مشاور، این تدوینگر را هدایت و راهنمایی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics