قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / قدردانی استاد حوزه علمیه مشهد از اقدام رهبران ادیان الهی در ایران
قدردانی استاد حوزه علمیه مشهد از اقدام رهبران ادیان الهی در ایران

گزارش؛

قدردانی استاد حوزه علمیه مشهد از اقدام رهبران ادیان الهی در ایران

در پی بیانیه رهبران ادیان الهی نسبت به اظهارات نابخردانه رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی استاد حوزه علمیه مشهد و رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی، طی نامه‌ای از این اقدام ارزشمند تشکر و قدرانی نمود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، پس از فراگیری و محکومیت اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اسلام (ص) از سوی مسلمانان در سرتاسر جهان، جمعی از رهبران مسیحی، یهودی و زرتشتی ایران در بیانیه‌ای اظهارات امانوئل مکرون در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله را محکوم کردند.

متن بیانیه رهبران ادیان الهی در پی اظهارات نابخردانه رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) که در محل سالن کلیسای شرق آشوری تهران امضاء شد، بدین شرح است:

به نام خدا؛ این روزها متأسفانه باز شاهد حرکتی ناشایست در فرانسه بودیم که از سوی رؤسا و مقامات آن کشور و حتی چند کشور دیگر اروپایی، به بهانه آزادی بیان، مورد تأکید قرار گرفت. همین امر، به خیزش جوامع مسلمان در سراسر جهان انجامید و همراه با آن‌ها، پیروان راستین سایر ادیان نیز، از چنین تحریکاتی که بارها بروز یافته و بی‌ثمر بودنشان به ثبوت رسیده، ابراز انزجار کردند.

ما رهبران ادیان الهی همراه و همگام با هموطنان مسلمان خویش در ایران، اعلام می‌داریم که توهین و استهزاء، هیچ توجیهی از منظر آزادی بیان ندارد و صرفاً به برانگیختن خشم و نفرت بیش از پیش پیروان ادیان از حرکات مذبوحانه استکبار غرب می‌انجامد؛ و نیز به هموطنان مسلمان و جوامع اسلامی در سراسر جهان خاطرنشان می‌سازیم که حکومت‌ها و دولت‌های غربی، هیچ بویی از دین و ایمان و انسانیت نبرده و این‌گونه طرح‌ها و برنامه‌های شرورانه‌شان را تنها در جهت اهداف پشت پرده و ایجاد اختلاف و درگیری بین پیروان ادیان عملی می‌سازند.

لذا مجدداً و مکرراً هرگونه اسائه ادب به محضر پیامبران الهی و پیامبر عظیم‌الشان اسلام را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم که دنیای کفر و شرک، در نهایت چاره‌ای جز تسلیم و خضوع در برابر خدای متعال و ادیان الهی ندارد.

با دعای سلامتی و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری، موفقیت دولت و پیشرفت کشور عزیزمان ایران.

نامه‌ای به سفیر فرانسه در ایران

همچنین، کشیش داریاوش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نامه‌ای به سفیر فرانسه در ایران ارسال کرده است که بدین شرح است:

به نام خدا

سفیر محترم سفارت فرانسه در ایران

با سلام

عیسی مسیح نه تنها این حکم را شالوده و زیر بنای تمام احکام دیگر می‌داند بلکه آن را به‌گونه‌ای جدایی ناپذیر با حکم دوست داشتن خدا مرتبط می‌سازد. حصرت پولوس نیز در تایید فرمایش مسیح قاطعانه اعلام می‌دارد که حکم محبت به همسایه تمامی شریعت را کامل می‌گرداند و خاتم جمیع احکام دیگر است لازمه اینکار آن است که تمامی موانع را در قلب خود برداریم تا با محبت بتوانیم همه را دوست بداریم. متأسفانه جامعه بشریت بار دیگر شاهد هک حرمت و بی‌احترامی دیگری از طرف کشوری است که ادعای فرهنگ و تمدن را دارد. روح بلند صلح جوئی و محبت مسیحیت هیچ‌وقت پذیرای چنین برخوردهائی نبوده و نخواهد بود.

امروز بر خود وظیفه می‌دانیم تا توهین رئیس جمهور کشور فرانسه به دین مبین اسلام و حمایت ایشان از روزنامه «شارلی ابدو» که با بی‌خردی و با کوبیدن به طبل دموکراسی موجب رنجش میلیون‌ها مسلمان و انسان‌های آزاده در جهان گردیده است را محکوم نمائیم و از شما سفیر محرم خواهانیم تا مراتب تألم و انزجار جامعه کلیسائیمان را خدمت دولت متبوع خود اعلام نمائید.

و انتظار داریم جامعه جهانی مقابل این‌گونه حرکت‌ها که باعث ایجاد تنش و تفرقه بین اقوام و ادیان می‌شود قاطعانه ایستادگی نموده و برخورد نماید.

نامه تشکر آمیز استاد حوزه علمیه مشهد از اقدام رهبران ادیان الهی در ایران

از این رو، در پی همگرایی ادیان در احترام به مقدسات و تقویت رویه مناسب میان عالمان مسلمان در ارتباط با دیگر رهبران ادیان الهی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی (استاد خارج فقه حوزه علمیه مشهد، رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی و عضو شورای علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی) در نامه‌ای از اقدام ارزشمند رهبران دینی ادیان الهی در ایران تشکر و قدرانی نمود. متن نامه‌ بدین شرح است:

جناب مارنرسای بنیامین، اسقف عالی‌مقام کلیسای شرق آشوری

جناب خاخام دکتر یونس حمامی لاله‌زار، رهبر دینی کلیمیان ایران

جناب دکتر اردشیر خورشیدیان، رئیس انجمن موبدان تهران

جناب کشیش گریگوریس نرسیسیان

جناب کشیش نینوس مقدس‌نیا

جناب کشیش یوبالیت آلدو

جناب کشیش داریاوش عزیزیان

جناب کشیش وانیا سرگیز

سلام و درود…

به عنوان یک روحانی مسلمان شیعه، از این که بزرگان ادیان در ایران، به‌ویژه جناب عالی، اهانت به رسول اکرم (ص) در روزهای اخیر را تقبیح کردند و بر احترام به مقدسات ادیان به ویژه پیامبران بزرگ الهی، تأکید کردند، بر خود بالیدم و به روحانیان ادیان در وطنم ایران، افتخار کردم.

اگر چه انگیزه آن جناب از امضای بیانیه، خشنودی خداوند بلندمرتبه است، اما وظیفه خود می‌دانم به عنوان عضو کوچکی از مؤمنان به ادیان الهی و به نام اساتید حوزه علمیه مشهد، از شما سپاسگزاری کنم.

با دعای خیر و عزت

شیخ مجتبی الهی خراسانی

استاد حوزه علمیه مشهد

۱۱ آبان ۱۳۹۹ ه.ش

یک دیدگاه

  1. توجه حوزه علمیه به ظرفیت‌های ادیان الهی در ایران، قابل تقدیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics