قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / لزوم تشکیل هیئت بین‌المللی علمای اسلام برای تاسیس «نظام بانکداری اسلامی» در جهان
لزوم تشکیل هیئت بین‌المللی علمای اسلام برای تاسیس «نظام بانکداری اسلامی» در جهان

در اجلاس بانکداری اسلامی لاهور تاکید شد؛

لزوم تشکیل هیئت بین‌المللی علمای اسلام برای تاسیس «نظام بانکداری اسلامی» در جهان

در اجلاس دو روزه بین‌المللی بانکداری و اقتصاد اسلامی لاهور، شرکت کنندگان خواستار ایجاد یک انجمن بین المللی به منظور یافتن راه حل‌های بانکداری اقتصادی و رسیدگی به مشکلات سیاسی اجتماعی مسلمانان جهان شدند.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از dawn، در اجلاس دو روزه بین المللی بانکداری و اقتصاد اسلامی که روز گذشته به میزبانی منهاج القرآن در شهر لاهور پاکستان برگزار شد، شرکت کنندگان بر ایجاد یک انجمن بین المللی به منظور یافتن راه حل‌های بانکداری، اقتصاد و رسیدگی به مشکلات سیاسی اجتماعی که مسلمانان جهان با آن روبرو هستند تاکید کردند.

در این اجلاس دو روزه که دیروز به پایان رسید، حسین مهی الدین معاون مدیر منهاج این پیشنهاد را پذیرفته و اعلام کرد که باید انجمنی بین المللی متشکل از علمای کشورهای مختلف به منظور ایجاد نظام بانکی اسلامی و یافتن راه حل‌هایی برای مسائل اجتماعی و سیاسی که مسلمانان در سرتاسر جهان مواجه هستند تشکیل شود.

اعضای انجمن همچنین نقش خود را در تقویت فعالیت‌های اقتصادی بین کشورهای مسلمان و همکاری در زمینه انتقال فناوری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی ایفا خواهند کرد.

کارشناسان اقتصادی اسلامی از ایالات متحده، استرالیا، عربستان سعودی، بریتانیا، هلند، مالزی و ازبکستان در این کنفرانس شرکت کرده بودند.

دکتر حسین همچنین از ایجاد سازمان گواهینامه حلال منهاج خبر داده و گفت: این سازمان قرار است دوره‌های تجارت حلال ارائه داده و صنعت غذای حلال بین المللی را تقویت کند.

در بیانیه پایانی اجلاس آمده است که چنین فعالیت‌هایی برای ارتقای هوش اقتصادی، حمایت و سواد آموزی در کشورهای مسلمان و جوامع سراسر جهان انجام می‌گیرند.

این کمیته همچنین خواستار گسترش اهداف توسعه پایدار در الگوی برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ارتباط با نیازهای اقتصادی جوامع مسلمان و ارتقاء پژوهش‌های علمی و سیاست گذاری مطابق با آموزه‌های اسلام شد. حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics