قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مشغله کاری مجلس؛ عامل تأخیر در تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا
کلیات «طرح بانکداری اسلامی» تصویب شد

موسوی‌لارگانی تصریح کرد:

مشغله کاری مجلس؛ عامل تأخیر در تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه اکنون مجلس شورای اسلامی، بررسی برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارد که وقت‌گیر است و همچنین باید لایحه بودجه سال ۹۶ را مورد بررسی قرار دهد، بعید است به زودی تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا انجام شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به تشریح جلسه گذشته این کمیسیون درباره طرح اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا پرداخت و به ایکنا گفت: با توجه به پایان مهلت ۴۵ روزه مجلس به دولت برای ارائه لایحه و عدم اقدام دولت در این زمینه، ما ماده یک این طرح را مورد بررسی قرار دادیم.

آغاز بررسی طرح اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا

وی افزود: بعد از بررسی ماده یک این طرح، قرار شد به کمیته پولی و مالی کمیسیون که رئیس آن، حجت‌الاسلام والمسلمین بحرینی است، واگذار شود تا پس از بررسی، فصل اول را در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار دهند تا به مرور، فصل دوم و سایر فصل‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: پیش‌نویس لایحه دولت هم در اختیار مجلس قرار دارد و از آن هم استفاده خواهیم کرد.

تقاضای بانک مرکزی از مجلس برای فرصت مجدد در ارائه لایحه  اصلاح نظام بانکی

موسوی‌لارگانی عنوان کرد: در جلسه گذشته، جناب آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی و معاونین ایشان، معاون بانکی وزیر اقتصاد، افرادی از مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور حضور داشتند و مسئولان بانک مرکزی تقاضا داشتند که مجددا فرصتی داده شود تا لایحه اصلاح نظام بانکی را ارائه دهند.

وی افزود: مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند که در دولت مشغول بررسی لایحه هستیم و به زودی نهایی می‎شود اما کمیسیون اقتصادی موافق این مسئله نبود؛ چراکه حدود سه سال است که دولت این فرصت را داشته و همواره وعده داده‌اند اما لایحه ارائه نشده است.

عامل تأخیر در تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا

نماینده فلاورجان در خانه ملت یادآور شد: ما بررسی طرح مجلس را شروع کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد اما اگر به طور هم‌زمان، لایحه دولت ارائه شود، از این لایحه هم استفاده خواهیم کرد.

موسوی‌لارگانی درباره پیش‌بینی خود از پایان بررسی طرح اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا در مجلس گفت: نظر ما این است که هرچه سریع‌تر این‌کار انجام شود اما با توجه به اینکه اکنون مجلس شورای اسلامی، بررسی برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارد که وقت‌گیر است و همچنین باید لایحه بودجه سال ۹۶ را مورد بررسی قرار دهد، بعید است به زودی انجام شود و نهایتا، یا در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده تبدیل به قانون خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics