قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «مطالعات فقه سیاست» دوفصلنامه جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
«مطالعات فقه سیاست» دوفصلنامه جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

فراخوان مقاله؛

«مطالعات فقه سیاست» دوفصلنامه جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

دوفصلنامه «مطالعات فقه سیاست» که به تازگی از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌‌السلام) تاسیس شده است، به منظور توسعه و تحول و تعمیق مطالعات فقهی مرتبط با عرصه سیاست از اساتید، فضلا و پژوهشگران جهت ارائه مقالات خود دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دوفصلنامه «مطالعات فقه سیاست»، به منظور توسعه و تحول و تعمیق مطالعات فقهی مرتبط با عرصه سیاست، مشتمل بر رویکرد معرفتی به گرایش بینارشته‌‌ای فقه و سیاست، روش شناسی فقه سیاست، مسائل فقه سیاست، فقه الحکومه و فقه حکومتی توسط معاونت پژوهش مرکز فقهی الئمه اطهار علیهم السلام تاسیس شد.

دوفصلنامه مطالعات فقه سیاست به صاحب امتیازی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)؛ مدیر مسئولی محمدجواد فاضل لنکرانی و سردبیری سیدجواد حسینی خواه با اهداف زیر منتشر می‌شود:

۱. گسترش مرزهای فقه سیاست و تعمیق مباحث آن بین حوزویان و دانشجویان؛ ۲. دستیابی و ارائه آخرین یافته‌ها و دستاوردها در حوزه فقه سیاست؛ ۳. اهتمام در تولید مباحث فقه سیاسی در راستای پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور؛ ۴. ایجاد امکان مشارکت و همکاری پژوهشگران برجسته سایر مراکز علمی در زمینه فقه و سیاست؛ ۵. معرفی، نقد و ارزیابی اندیشه‌ها و جریان‌های فقه و سیاست در کشور ایران و جهان اسلام؛ ۶. بسط مباحث و مسائل فقه و سیاست در قالب رویکرد معرفتی به گرایش بینارشته‌‌ای فقه سیاست، روش شناسی فقه سیاست، مسائل فقه سیاست، فقه الحکومه، فقه حکومتی، فقه و سیاست تطبیقی، فقه و سیاست اهل سنت و … ؛ ۷. زمینه سازی برای تضارب آرا و هم فکری پژوه شگران حوزه فقه سیاسی اسامی و فراهم ساختن زمینه‌های رقابت و نوآوری در این زمینه؛ ۸. کسب مرجعیت علمی در زمینه فقه سیاسی؛ ۹. تقویت فعالیت‌های علمی جمعی گروه پژوهشگران عرصه فقه و سیاست.

اعضای هیئت تحریریه به ترتیب حروف الفبا: اساتید: حسین ارجینی، علیرضا اسلامیان، سیدسجاد ایزدهی، سیدجواد حسینی خواه، قاسم شبان نیا، مجتبی عبدخدایی، عباس کعبی و احمد مبلغی می‌باشند و دبیری تحریریه بر عهده عباسعلی مشکانی سبزواری است.

پژوهشگران و محققان فقه سیاسی می‌توانند مقالات خود را به سایت مجله ارسال نموده و از مزایا و امکانات آن بهرمند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics