قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نامه تاریخی آیت‌الله حکیم به شاه ایران درباره فلسطین+ عکس
نامه تاریخی آیت‌الله حکیم به شاه ایران درباره فلسطین+ عکس

برگی از تاریخ؛

نامه تاریخی آیت‌الله حکیم به شاه ایران درباره فلسطین+ عکس

آیت‌الله سید محسن حکیم (ره) سالها پیش در نامه‌ای خطاب به محمد رضا شاه پهلوی از او خواسته بود تا در قضیه فلسطین دخالت، و از فلسطینیان در برابر متجاوزان صهیونیستی حمایت کند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ‌‌حکیم در این نامه از محمدرضا شاه پهلوی خواسته بود تا برای مسائل جهان اسلام اهتمام قائل شود و در پشتیبانی از مسلمانان فلسطین در برابر متجاوزگران صهیونیستی و حفظ حقوق مشروعشان مشارکت فعال داشته باشد.

وی همچنین در این نامه از شاه خواسته بود که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایش را در راستای پیروزی کشور اسلامی فلسطین قرار دهد.

متن کامل نامه آیت‌الله ‌ سید محسن حکیم(قدس سره) به نقل از شفقنا شرح زیر است:

جناب آقای محمد رضا پهلوی شاهنشاه ایران

سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

قطعا حضرتعالی از جزئیات حوادث مصیبت بار دیار مقدس فلسطین و ویرانی‌هایی که یهودیان و دشمنان اسلام و مسلمین در آن به بار آورده اند، باخبر شده اید. در حالی که از حکام و سران مسلمان می‌خواهیم که براساس وظیفه اسلامی خود در قبال این مصیبت اسفناک موضع گیری کنند، در عین حال بویژه از حضرتعالی امید می‌رود که به امور رسیدگی کنید و به قضایای اسلامی و مشارکت فعال در پشتیبانی از برادران مسلمانتان در سرزمین‌های مقدس فلسطین علیه متجاوزگران و حفظ حقوق مشروعشان اهتمام بورزید و پتانسیل‌ها و ظرفیتهایتان را در راه پیروزی این کشور اسلامی به کار بگیرید. از اخیرا اظهارات مقامات مسئول ایرانی درباره این مصیبت که در آنها از برادران مسلمان خود پشتیبانی وحمایت کرده بودند، باخبر شدیم و موجبات تقدیر و دعای ما را فراهم آورد اما امید بیشتر ما به شما، اتخاذ مواضع مقاومتر و تلاش مستمر در راستای پیروزی اسلام و مسلمین در این نبرد را ایجاب می‌کند. خداوند ما و شما را در هر آنچه که صلاح دنیا و آخرت در آن قرار دارد، موفق گرداند.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics