قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی» عرصه‌ای نو برای پژوهشگران
«نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی» عرصه‌ای نو برای پژوهشگران

فراخوان؛

«نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی» عرصه‌ای نو برای پژوهشگران

نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی امکانات و ظرفیت‌های بسیار مناسبی را برای نویسندگان و پژوهشگران حوزوی فراهم‌ می‌آورد تا آنها بتوانند جدیدترین آثار خود را در سطح حوزه علمیه خراسان به نمایش گذاشته و عرضه نمایند.

به گزارش شبکه اجتهاد، در اهمیت کتاب و کتابخوانی همین بس که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره‌ می‌فرمایند: «من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان‌ می‌افتم، قلبا غمگین و متاسف‌ می‌شوم. این به خاطر آن است که درکشور ما به هر دلیلی که شما نگاه کنید، باید کتاب اقلا، ده برابراین میزان، رواج و توسعه و حضور داشته باشد. اگر به دلیل پرچمداری تفکر اسلامی و حاکمیت اسلام به حساب بیاورید، این معناصدق‌ می‌کند؛ چون اسلام به کتاب خواندن و نوشتن، خیلی اهمیت‌ می‌دهد.»

حوزه علیمه خراسان با تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در راستای نظام جامع پژوهش و تاکیدات مدیر محترم حوزه علمیه خراسان آیت‌الله سید مصباح عاملی مبنی بر ترویج فرهنگ نشر و سنت کتابخوانی اقدام به راه اندازی «پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی» با حضور بیش از ده‌ها انتشارات معتبر داخلی و خارجی در محل مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی خوئی به مدت ۸ روز نموده است.

معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان هرساله قبل از شروع سال تحصیلی با هدف حمایت از حوزویان در امر پژوهش اقدام به راه اندازی نمایشگاه تحولی تخصصی کتب حوزوی در جهت توسعه فرهنگ نشر و کتابخوانی‌ می‌نماید. این اقدام هرساله با استقبال بی نظیر طلاب و روحانیون تمامی سطوح حوزه علمیه خراسان مواجه‌ می‌گردد، به گونه‌ای که حاشیه نمایشگاه به پایگاهی برای تبادل آراء و نظریه پردازی فرهیختگان حوزوی تبدیل شده، مسائل جدید مطرح و راه کارهای حل مسائل مورد نقد و بررسی قرار‌ می‌گیرد.

نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی امکانات و ظرفیت‌های بسیار مناسبی را برای نویسندگان و پژوهشگران حوزوی فراهم‌ می‌آورد تا آنها بتوانند جدیدترین آثار خود را در سطح حوزه علمیه خراسان به نمایش گذاشته و عرضه نمایند. از مهمترین فواید برگزاری این نمایشگاه‌ می‌توان به کمک هزینه‌های خرید کتاب برای طلاب، اساتید و پژوهشگران اشاره کرد که در قالب «بن کتاب» عرضه‌ می‌گردد. از دیگر ویژگی‌های برگزاری این نمایشگاه‌ می‌توان به تخصصی بودن آن اشاره کرد، به گونه‌ای که در غرفه‌های این نمایشگاه فقط کتابهایی عرضه‌ می‌گردند که از نظر محتوا و کیفیت شرایط لازم را دارا باشند و توسط انتشارات معتبر با رویکرد دینی و حوزوی چاپ شده باشند.

در این نمایشگاه علاوه بر نمایش بیش از هزاران کتب درسی، کمک درسی، علمی و مطالعاتی، جلسات و نشست‌های تخصصی در رابطه با معرفی و نقد کتاب، کارگاه‌های روش تحقیق و پژوهش و مشاوره‌های پژوهشی برگزار‌ می‌گردد.

امسال یکی از ویژگی‌های جدید نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی مربوط به دستاوردهای تحولی حوزه علمیه خراسان در قالب «نمایشگاه طریق تحول»‌ می‌باشد که این برنامه در حاشیه این نمایشگاه برپا‌ می‌گردد.

حوزه علمیه خراسان افتخار دارد که با دعوت از طلاب، اساتید، فرهیختگان، پژوهشگران و مسئولین نهادها و ارگان‌های مختلف پذیرای این عزیزان از تاریخ ۲۴ الی ۳۱ شهریور، ساعت ۹ الی ۱۹ در محل مدرسه آیت‌الله خوئی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics