قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نگاهی به جدیدترین شماره «تقریرات»
نگاهی به مطالب جدیدترین شماره «تقریرات»
عفق

نگاهی به جدیدترین شماره «تقریرات»

در شماره‌ جدید این دوماه‌‌نامه، مقالات، گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی درباره صدمین سالروز تولد آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی، کارکرد سیاسی و اجتماعی استخاره، پروژه فکری اصلاح دینی سید کمال حیدری و حوزه علمیه افغانستان آمده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، دوماه‌نامه فرهنگی «تقریرات» به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی علی اشرف فتحی در ۶۸ صفحه منتشر و روانه بازار مطبوعات شده است.

در شماره‌ چهارم و پنجم این دوماه‌‌نامه فرهنگی، مقالات، گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی درباره صدمین سالروز تولد آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی، کارکرد سیاسی و اجتماعی استخاره، پروژه فکری اصلاح دینی سید کمال حیدری و حوزه علمیه افغانستان آمده است. هم‌چنین دو پرونده درباره ماهیت‌شناسی حرکت امام حسین(ع) و بررسی جامعه‌شناختی کتاب ولایت فقیه امام خمینی در شماره تازه مجله تقریرات به‌چشم می‌خورد.

در پرونده استخاره، گفت‌وگوی یک انسان‌شناس فرانسوی با آیت‌الله‌ گرامی قمی منتشر شده که نکات مهمی را درباره استخاره‌های مشهور این مجتهد مطرح قم دربر دارد. در این گفت‌وگو آیت‌الله گرامی گفته که استخاره‌هایش ناشی از الهام درونی و اشراق باطنی است و از تجربیات خود درباره استخاره‌ سخن گفته است.

در گفت‌وگوی تقریرات با یک فیلسوف جوان افغان مقیم آمریکا نیز وی ضمن ابراز نگرانی از آینده حوزه علمیه افغانستان، از رشد جریان‌های سلفی و نیز نواندیشی دینی در افغانستان سخن گفته است. دکتر اخلاق گفته که شیعیان برای تعامل با جهان اسلام و نیز غرب باید از حکمت صدرایی به فلسفه مشاء برگردند تا زبان مشترکی برای گفت‌وگو بیابند.

دیگر گزارش مهم این شماره تقریرات به‌مناسبت صدمین سال قمری تولد آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی با عنوان «نگهبان سنت و دغدغه تحدید قدرت» نوشته شده که در آن به آرا و‌ مبانی فقهی و کلامی مهم این مرجع کهنسال شیعه پرداخته شده است.

در جدیدترین شماره مجله تقریرات هم‌چنین گزارش‌هایی درباره آرای جنجالی سید کمال حیدری و نیز فتوای اخیر آیت‌الله‌ مکارم شیرازی درباره حجاب به‌چشم می‌خورد.

علاقه‌مندان می‌توانند «تقریرات» را از اینجا تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics