قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / همه ابعاد شخصیتی امام راحل را باید درک کرد
تدوین موسوعه‌ای برگرفته از درس‌های خارج فقه آیت‌الله مرتضوی

آیت‌الله مرتضوی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره):

همه ابعاد شخصیتی امام راحل را باید درک کرد

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه باید همه ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) بررسی شود تا به نتیجه مطلوب برسیم، تصریح کرد: البته فهم همه خصوصیت‌های ایشان کار عده خاصی از افراد است و تمام مردم‌ نمی‌توانند آن را درک کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، ‌آیت‌الله سید حسن مرتضوی شاهرودی از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد با اشاره به  سالروز ارتحال امام خمینی(ره) درباره شخصیت ایشان، گفت: مناسب است کتاب‌های زیادی درباره خصوصیت‌های استاد ما نوشته شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: خصوصیتی مانند شجاعت و علمیت ایشان را همگان‌ می‌فهمند و مقدار آن را درک‌ می‌کنند؛ همانطور که علمای سیاست متوجه‌ می‌شوند که سیاست ایشان چه مقدار با واقع مطابقت دارد.

‌مرتضوی شاهرودی با بیان اینکه البته بعضی از خصوصیات امام راحل(ره) را حتی فقط عده خاصی از طلاب متوجه‌ می‌شوند و دیگران آن را درک‌ نمی‌کنند، «دوری از ریاست» را یکی از اینگونه ویژگی‌های ایشان برشمرد که تنها بخشی از خواص طلاب آن را متوجه‌ می‌شوند؛ در واقع تعداد خاصی از افراد می‌فهمند که یک شخص در جایگاهی که هست، به دنبال کسب مقام است یا در پی انجام وظیفه‌ می‌باشد؟

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به عبادات امام خمینی(ره)، اظهار کرد: این ویژگی را بیشتر افراد درک‌ می‌کنند اما ویژگی اخلاص ایشان را نه تنها همگان واقف نیستند  بلکه خواص از طلاب نیز آن را درک نمی‌کنند، مگر طلبه‌ای که زیرک و با توجه باشد و دریابد که کار یک فرد برای خدا است یا‌ می‌خواهد که ریاستی  را به دست بیاورد؟

‌آیت‌الله مرتضوی با اشاره به اینکه امام راحل اغلب شب‌ها به حرم امیرالمومنین (علیه السلام) مشرف‌ می‌شدند، گفت: به یاد دارم که وقتی استاد ما در مسجد شیخ انصاری نماز جماعت‌ می‌خواندند، در دمای ۴۵ درجه و آن هوای گرم نجف، نوافل ظهر و عصر را به جا می‌آوردند؛ کاری که بعضی از ما نه تنها کامل بلکه به ندرت انجام داده ایم.

بنابر گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، استاد برجسته دروس خارج فقه و اصول با اشاره به ضرورت و لزوم توجه به همه ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، تاکید کرد: باید همه خصوصیت‌های استادمان را بررسی کرد زیرا‌ نمی‌توان تنها با تکیه بر یک بُعدِ شخصیتی ایشان به نتیجه مطلوب رسید و به طور کامل درس گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics