قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / واکنش برخی مراجع به تهدید اسراییل علیه آیت‌الله سیستانی
واکنش برخی مراجع به تهدید اسراییل علیه آیت‌الله سیستانی

واکنش برخی مراجع به تهدید اسراییل علیه آیت‌الله سیستانی

آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مدرسی به اقدام گستاخانه و تهدید رژیم صهیونیستی به ترور آیت‌الله سیستانی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با برخی از اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری بر لزوم انسجام میان نیروهای حزب‌الله تأکید کرد و گفت: باید میان نیروهای حزب الله در درون حزب و همچنین میان مردم لبنان با آنان انسجام و اتحاد باشد که در این صورت هیچ خطری متوجه آنان نخواهد شد.

ایشان از نقش و جایگاه مراجع، علما و متفکران در تقویت جبهه مقاومت یادکرد و افزود: انتظار این است که آنان با اعلام مواضع به موقع و شجاعانه خود، افزون بر ابراز هم‌دردی، برای تقویت و ایجاد روحیه و انگیزه در نیروهای مقاومت بکوشند و میدان را خالی نکنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به شکست مفتضحانۀ اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه لبنان بیان کرد: حزب الله لبنان می‌تواند با استفاده از همان توانایی‌ها و نیروهای مخلص بار دیگر اسرائیل را شکست دهد و تجربۀ آنجا را یک بار دیگر هم تکرار کند. آنچه در گذشته سبب پیروزی شد، اکنون هم می‌تواند پیروزی آفرین گردد.

معظم‌له خاطرنشان ساخت: اسرائیل نشان داده که به هیچ خط قرمزی پایبند نیست و اعلام ترور آیت‌الله سیستانی نیز نشانگر همین مطلب است. ما به سهم خود آمادگی داریم از جبهۀ مقاومت حمایت کنیم. دولت و ملت ایران نیز در حمایت از آنها از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و همواره حامی آنان خواهد بود.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار عده‌ای از اساتید حوزه علمیه قم وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانسته و خواستار وحدت همه مسلمانان و بلکه همه آزادی خواهان جهان در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی شد و تاکید کرد: کشورهای اسلامی ارتباط خود را با این جنایتکاران قطع نمایند.

این مرجع تقلید، شهادت سید حسن نصرالله را ثلمه‌ای عظیم دانسته و فرمودند: این درخت مستحکم حزب‌الله مقاوم تر خواهد شد و انشاءالله خون این شهدای مظلوم موجب از بین رفتن این رژیم غاصب خواهد شد.

ایشان یکی از نشانه‌های افول صهیونیست‌ها را ترور فرماندهان و تهدید به ترور شخصیت‌های اثرگذار عالم اسلام دانسته و با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت در اسلام خاطر نشان کرد: دشمنان غافلند از اینکه اسلام فرهنگ ایثار و شهادت دارد و مرگ در راه خدا و دفاع از دین خدا منتهی آرزوی مسلمانان است و نماد آن اقامه نماز جمعه تهران توسط رهبر معظم انقلاب می‌باشد، که مردم با توجه به تهدیدات؛ حماسه خاصی خلق نمودند و رهبری هم با شجاعت همیشگی آمد و با خطبه‌های بسیار عالی و یک دنیا آرامش نماز جمعه را اقامه کردند و دنیا هم شاهد این موضوع بود.

آیت‌الله نوری همدانی در رابطه با تهدید صهیونیست‌ها نسبت به آیت‌الله سیستانی «دامت برکاته»  فرمود: دشمن از مواضع اصولی و به موقع آیت‌الله سیستانی و از اثر گذار بودن ایشان ناراحت است و به گمان خود می‌تواند از این طریق ایشان را منزوی نماید که الحمدلله خلاف مقصود آنان حاصل شد و عظمت ایشان بیشتر شد و ما هم اهانت به این شخصیت محترم و بزرگوار جهان اسلام را محکوم می‌کنیم و از خداوند متعال عظمت روز افزون ایشان را خواستار هستیم.

آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از علمای عراق هم اهانت و تهدید مقام مرجعیت دینی را محکوم کرد و گفت: رسانه‌های رژیم غاصب را به دلیل هجمه به مقام مرجعیت دینی در عراق و نمایش تصویر آیت‌الله ‌العظمی سید علی سیستانی به عنوان یکی از اهداف ترور محکوم کردند. ‌ایشان از تمامی مؤمنان و مسلمانان خواستند که به این اقدام اعتراض کرده و با تمام وسایل و در همه سطوح واکنش نشان دهند.

ایشان در بیاناتی که در دفتر خود در کربلای مقدس ایراد کرد، تاکید نمود که این اهانت و حمله به کل امت اسلامی است و نباید به سادگی از آن گذشت؛ زیرا سکوت در برابر این حملات، زمینه‌ساز اقدامات شنیع‌تر دشمن خواهد بود. مدرسی همچنین اشاره کرد که از وظایف فرزندان امت امروز، دفاع از مقدسات، علما و رهبرانشان در برابر هرگونه تهاجم و توهین از سوی دشمنان اسلام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics