قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / وزیری از جنس فقه، فلسفه، فرهنگ و هنر
وزیری دانشور و از جنس فرهنگ

وزیری از جنس فقه، فلسفه، فرهنگ و هنر

یکی از دانش آموختگان و فضلای فقه و فلسفه در حوزه‌های علمیه مشهد و قم، به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، سید عباس صالحی فرزند استاد بنام فقه در حوزه علمیه مشهد یعنی مرحوم آیت‌الله میرزا حسن صالحی است؛ همو که اغلب اساتید کنونی دروس خارج و سطوح عالی حوزه، از شاگردان او در حلقه درسی لمعه هستند.

او دانش آموخته حوزه‌های علمیه مشهد و قم است و سالها از دروس خارج فقه و اصول اساتید و آیات عظام: وحید خراسانی، جواد تبریزی، عزالدین زنجانی، میرزا علی فلسفی و … بهره جسته است.

در فلسفه نیز نزد حضرات آیات: حسن زاده آملی، انصاری شیرازی، جوادی آملی، ابراهیمی دینانی شاگردی کرده و با اخذ دکتری فلسفه اسلامی هم اکنون دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی در حوزه علمیه مشهد است.

سید عباس صالحی زمانی در حوزه علمیه مشهد، به تدریس لمعه، اصول فقه و رسائل پرداخته است. او که جزء نخستین هسته های مباحثه نظامات اجتماعی اسلام و منابعی همچون اقتصادنا شهید صدر در حوزه است، اهتمام خاصی به تدریس اندیشه سیاسی اسلام داشته است. همچنین مجموعه هفتاد جلدی اندیشه سیاسی فقهای شیعه زیر نظر وی تحقیق و تدوین یافته است.

او هم اکنون عضو هیئت تحریریه بسیاری از مجلات علمی از جمله: فقه اهل بیت (ع)، فقه و قانون، کاوشی در فقه، جستارهای فقهی و اصولی، و برخی از مجلات کلامی و فلسفی است.

این نخستین باری است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک حوزوی با چنین ترازی از تخصص در فقه و سایر علوم اسلامی معرفی می‌شود.

کلیک کنید: آشنایی بیشتر با سوابق علمی، تخصصی، اجرایی و رویکرد و برنامه‌های دکتر سید عباس صالحی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics