قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پنج شخصیتی که تشیع را حفظ کردند
توصیه آیت‌الله سبحانی در مورد شیوع بیماری کرونا

پنج شخصیتی که تشیع را حفظ کردند

آیت‌الله سبحانی اظهار داشت: در قرن گذشته پنج شخصیت حافظ تشیع بودند، علامه کاشف الغطا در عراق، سید محسن جبل عاملی و شرف‌الدین جبل عاملی در لبنان و آقابزرگ تهرانی و آیت‌الله امینی.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مسوولان تهیه و انتشار «موسوعه علامه محمدحسین کاشف الغطا و مجموعه مأخذشناسی جامع فقه اسلامی» اظهار داشت: ایشان یک جهاتی دارد که کمتر شخصیتی این جهات را دارا بوده است، اولاً این که قلم قوی و محکمی داشت، ثانیاً قدرت شعری قوی داشت و اشعارش در حد امتیاز است و ثالثاً بیان خوبی داشت.

او بیان کرد: قبل از این که صهیونیست‌ها آنجا را اشغال کنند، هنگامی که علامه کاشف‌الغطا را برای قدس دعوت کردند و مسلمانان اجتماعاتی داشتند که جلوی این کار را بگیرند که از میان شیعه، ایشان را دعوت کرده بودند، وی‌در رفتن مردد بود و پس از مشورت با مرحوم نایینی، این عالم رفتن علامه کاشف‌الغطا را فریضه خواند.در آنجا یک ساعت و نیم بر بالای منبر سخنرانی کرده بودند، به گونه‌ای که اشخاص احساس خستگی نمی‌کردند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه اظهار داشت: در قرن گذشته پنج شخصیت حافظ تشیع بودند، علامه کاشف الغطا در عراق، سید محسن جبل عاملی و شرف‌الدین جبل عاملی در لبنان و آقابزرگ تهرانی و آیت‌الله امینی.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان که جهانیان تشیع را به برکت انقلاب اسلامی می‌شناسند، اظهار داشت: ما شناخته شده نیستیم، به تدریج به برکت انقلاب اسلامی شیعه را می‌شناسند و ما باید خودمان را به سبک موجود معرفی کنیم. اگر می‌بینید که عروه الوثقی از نظر عبارت فقه خوبی است، این دو برادر(شیخ احمد کاشف‌الغطا و علامه محمدحسین کاشف‌الغطا) سهیم بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics