قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پیش‌بینی مرکز تحقیقات نجومی دفتر آیت‌الله سیستانی درباره هلال ماه شوال
همه چیز درباره هلال ماه رمضان ۱۴۴۵

پیش‌بینی مرکز تحقیقات نجومی دفتر آیت‌الله سیستانی درباره هلال ماه شوال

طبق محاسبات علمی در مرکز تحقیقات نجومی وابسته به دفتر آیت‌الله سیستانی، رؤیت هلال ماه شوال در غروب روز جمعه ۳۰ رمضان با چشم غیرمسلح امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش شبکه اجتهاد، طبق محاسبات علمی در مرکز پژوهش ها و تحقیقات نجومی وابسته به دفتر آیت‌الله سیستانی، رؤیت هلال ماه شوال در غروب روز جمعه ۳۰ رمضان برابر با ۲۱ اوریل ۲۰۲۳ با چشم غیرمسلح در تمام نقاط جهان امکان پذیر خواهد بود.

طبق بیانیه مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات نجومی وابسته به دفتر آیت‌الله سیستانی، محاسبات علمی برای رؤیت هلال ماه شوال در روز پنج شنبه ۲۹ رمضان المبارک، در ۷۰ شهر از سووا در شرق فیجی تا شهر وایت هورس در غرب کانادا، حاکی از این موارد است:

۱. عدم امکان رؤیت هلال ماه شوال در قاره آسیا، استرالیا، اروپا، آفریقا و جنوب قاره امریکا.

۲. داده‌های رؤیت هلال در مناطق مرکزی و شمالی قاره امریکا گویاتر از شمال شرقی این قاره است و همچنین شمال غربی قاره امریکا بهتر از سایر نقاط آن برای رصد هلال است اما بسیار دشوار است. تمام این داده‌ها وابسته به فراهم بودن شرایط جوی مناسب و تجربه کافی در رصد هلال در تمامی مناطق مذکور است.

۳. بهترین منطقه جهان برای رؤیت هلال ماه شوال در روز پنجسنبه که پیش بینی می‌شود ماه در آنجا دیده شود دورترین نقطه شمال غربی قاره امریکا است.

در این بیانیه آمده است: برخی از تیم‌های تخصصی و کارشناس میدانی رصد هلال، امکان رؤیت هلال ماه شوال با چشم مسلح را در غروب پنج شنبه ۲۹ رمضان در برخی مناطق مرکزی و شمال قاره امریکا ممکن می‌دانند.

این بیانیه می‌افزاید: مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات نجومی نیز اقدام به دریافت و تحلیل گزارشات رصد هلال ماه شوال و ارائه ان به نهادهای دینی مربوطه می‌کند، چراکه تعیین آغاز ماه‌های قمری صرفا وابسته به محاسبات علمی نیست و به اثبات شرعی رؤیت هلال بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics