قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پیش‌نویس «مبارزه با خشونت‌گرایی به نام دین» تصویب شد
از «بطلان وضو در فرض استعمال دخانیات» تا حرمت استعمال «شوک برقی در ذبح طیور»

از سوی الازهر؛

پیش‌نویس «مبارزه با خشونت‌گرایی به نام دین» تصویب شد

الازهر مصر از تصویب پیش نویس «قانون مبارزه با ترویج نفرت و خشونت‌گرایی به نام دین» خبر داد و تاکید کرد که در روزهای آتی این طرح به مجلس پارلمانی ارسال خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کمیته تهیه طرح «قانون مبارزه با ترویج نفرت و خشونت‌گرایی به نام دین» از پایان پیش نویس این قانون برای ارائه به هیأت کبارالعلما با هدف بحث و بررسی و تقدیم آن به مجلس پارلمانی در روزهای آینده خبر داد.

این کمیته تاکید کرد که بندهای مختلف این قانون با حضور تعدادی از متخصصان و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا سرانجام اولین پیش‌ نویس این طرح جهت بررسی نهایی و تایید، به هیأت کبارالعلما ارائه شد.

شخصیت‌های دینی و سیاسی ابراز امیدواری کردند که این قانون بتواند مانع از گسترش روز افزون پدیده خشونت‌گرایی و تعصّب نژادی از سوی جریان‌های فکری افراطی شده و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی مشترک در جامعه را تقویت کند.

گفتنی است که احمد طیب شیخ الازهر مصر پس از افزایش اقدامات تروریستی در این کشور و حمله به مسیحیان، دستور تشکیل کمیته تهیه طرح «قانون مبارزه با ترویج نفرت و خشونت‌گرایی به نام دین» را صادر کرد.

مجرم شمردن کسانی که تشویق به گسترش نفرت و تعصّب قومیتی و مذهبی داشته و در جهت گسترش پدیده خشونت‌گرایی به نام ادیان آسمانی فعالیت می‌کننداز مهمترین اهداف تصویب این قانون است.

بنابر گزارش رسا، این قانون در چهارچوب فعالیت‌های الازهر در راستای مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی و نیز تلاش برای گسترش گفتمان اسلام اعتدالی و رویارویی با اندیشه‌های شاذ و خارج از عرف ادیان آسمانی طرح شده است و پس از تصویب هیأت کبار علمای الازهر و رأی مثبت پارلمان اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics