قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کتاب «اصول فقه نظام» استاد اراکی منتشر شد
کتاب «اصول فقه نظام» استاد اراکی منتشر شد

تازه‌های نشر؛

کتاب «اصول فقه نظام» استاد اراکی منتشر شد

کتاب «اصول فقه نظام» به قلم استاد شیخ محسن اراکی از سوی نشر ناب ماندگار به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «اصول فقه نظام» اثر جدید استاد شیخ محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به همت موسسه حفظ و نشر آثار دفتر معظم‌له آماده و توسط انتشارات اندیشه ناب ماندگار منتشر شد.

در معرفی کتاب این عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری آمده است: اصول فقه نظام، دانش جدیدی فراتر از اصول فقه متعارف نیست؛ بلکه بخشی از همان اصول فقه متعارف است و تعریف اصول فقه متعارف بر مسائل آن، همچون سایر مسائل اصول فقه متعارف، منطبق و صادق است.

تفاوتی که مسائل اصول فقه نظام با مسائل اصول فقه متعارف دارد، در نوع مسائلی است که در اصول فقه نظام مطرح است که تابعی از نوع مسأله فقهی است که در فقه نظام مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

تفاوت‌های اصلی میان مسائل فقه خرد _ یا فقه فردی _ با مسائل فقه کلان _ یا فقه نظام اجتماعی _ از جهت موضوع، محمول و روش استنباط است که شیوۀ کاربری اصول فقه در استنباط مسائل فقه نظام با شیوۀ کاربری آن در استنباط مسائل فقه فردی تا حدودی متفاوت می کند.

علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را با مراجعه به انتشارات نشر ناب ماندگار به آدرس: قم بلوار معلم میدان روح الله جنب مسجد سلماسی نشر ناب ماندگار و یا با شماره تلفن ۳۷۷۴۹۸۹۳_۰۲۵ تماس حاصل و تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics