قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کتاب «فقه استدلالی دیات» منتشر شد
کتاب «فقه استدلالی دیات» منتشر شد

تازه‌های نشر؛

کتاب «فقه استدلالی دیات» منتشر شد

فقه استدلالی دیات بر مبنای کتاب تحریرالوسیله امام خمینی(ره) تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی مرتضوی در دو جلد چاپ و منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی مرتضوی از اساتید حوزه علمیه مشهد که از سال‌ها پیش حوزه درس خارج فقه خود را به بررسی و تبیین مبانی و مسائل فقه جزایی شیعه اختصاص داده و به پیروی از والد خود، آیت‌الله سید حسن مرتضوی در بحث خارج قضاء، مباحث درسی خود را بر مدار و مبنای «تحریر الوسیله» امام خمینی پیش برده است.

بنابر گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، اینک با عرضه دو جلد کتاب با عنوان «فقه استدلالی دیات» (به زبان فارسی) از مجموعه «مبانی فقه جزایی» گام ارزنده‌ای در پاسخ به یکی از نیازهای ناگزیرِ فقهی در زمینه قضایی برداشته که در حوزه فقه شیعی کمتر بدان پرداخته شده است.

انتشار این اثر از سوی حوزه علمیه خراسان و وعده نشر مجلدات بعدی آن با عناوین «فقه استدلالی قصاص» و «فقه استدلالی حدود» همپای یک‌یک مسائل کتاب فقهی امام خمینی، نشانگر اهتمام اساتید و مدیران و طلاب این حوزه به مبانی فقهی و دیدگاه‌های خاص آن چهره برجسته جهان اسلام و مرجعیت عالم تشیع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics