قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی «بازنگری در ساختار علم اصول»
کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی «بازنگری در ساختار علم اصول»

از سوی گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی برگزار شد:

کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی «بازنگری در ساختار علم اصول»

کرسی علمی «بازنگری در ساختار علم اصول با تأکید بر قرینه شناسی» با حضور اساتید رضا اسلامی، حسنعلی علی‌اکبریان، محمدعلی خادمی‌کوشا و علی شفیعی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، گفتگو درباره «اصول فقه» که دانشی کهن، پردامنه و نقش‌آفرین در عرصه استنباط احکام دینی و قوام شریعت است، در طول تاریخ وجود داشته و هم‌چنان دغدغه صاحب‌نظران است، چون دیگر دانش‌ها در بستر تعامل اندیشه‌گری‌های متخصصان، بارور، پاسخ‌گو و روزآمد می‌شود و یکی از محورهای بایسته آن که در به روزرسانی و کارآمدی آن تآثیر جدی دارد، مقوله ساختار آن است.

ساختار دانش اصول که از یک سو نشان‌گر انسجام درونی آن و منطق ارتباط ابعاد و اجزای دانشی و از دیگر سو حکایت‌گر داد و ستد آن با دیگر دانش هاست، نیازمند بازاندیشی و نگاه بدیع است.

نشست پیش‌رو، با این دغدغه شکل گرفته تا ساختار جدیدی را فراروی صاحب نظران قرار دهد. اساتید شرکت کننده در این کرسی ترویجی از این قرارند: استاد ارائه دهنده: حجت‌الاسلام و المسلمین رضا اسلامی عضو هیئت علمی پژوهشکده فقه و حقوق؛ اساتید ناقد:حجت‌الاسلام و المسلمین حسنعلی علی اکبریان عضو هیئت علمی پژوهشکده فقه و حقوق و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی خادمی کوشا عضو هیئت علمی پژوهشکده فقه و حقوق؛ دبیر علمی: حجت‌الاسلام و المسلمین علی شفیعی مدیر و عضو هیئت علمی گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدنی.

این نشست علمی از سوی گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی و با مشارکت پژهشکده فقه و حقوق و مرکز همکاریهای علمی و بین‌المللی، روز پنج‌شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۶ ساعت ۹ در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی‏ سالن جلسات تخصصی با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه مشهد برگزار شد.

عکس: محمد آریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics