قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آرای وهابیت در ترازوی قرآن و سنت

آرای وهابیت در ترازوی قرآن و سنت

 نویسنده :  فلاح، احمدحسین
نوع: تالیف
ناشر:  نشر مشعر،
محل نشر: تهران
تاریخ چاپ: ۱۳۹۳/۵/۱۶
 زبان: فارسی

کتاب آرای وهابیت در ترازوی قرآن و سنت  توسط احمد حسین فلاحی به رشته تحریر درآمده است.

وهابیت فرقه ای است که بیش از دو قرن از ظهورش می گذرد, آنان در این دو قرن با تکفیر دیگران, ضربات سهمگینی بر پیکر وحدت امت اسلامی زدند.آنان که خود را پرچمدار توحید می دانند دلیل و مستند گفتارشان را کلام خدا و سنت رسولش می پندارند در حالی که تمام این برداشت ها سطحی است و با برداشت عالمان اسلامی قرون متمادی در تعارض آشکار است. نویسنده درصدد شناخت وهابیت و برداشت های سطحی آنان از دین را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

این کتاب شامل دیباچه, مقدمه و سه بخش کلی می باشد. بخش اول: کلیات که شامل حجیت قرآن نزد مسلمانان, مخالفت وهابیان با مسلمانان در متشابهات قرآن و بخش دوم: موارد مخالفت  وهابیان با قرآن و سنت که شامل حجیت عقل در قرآن  و مخافت وهابیان با آن, ایمان و اسلام در قرآن و سنت و نزد وهابیان, توحید ناب در قرآن و ظاهر گرایی وهابیان, بقای روح در عالم برزخ از دیدگاه قرآن و سنت و نظر, مقامات اولیا و انبیا از نگاه قرآن و سنت و مخالفت وهابیان با آن, بزرگداشت نام و یاد اولیا و انبیا و مخالفت و هابیان با آن, دعوت قرآن و سنت به پیروی اهل بیت ومخافت وهابیان با آن. بخش سوم: آثار و پیامدهای تفکر وهابیت: تکفیر مسلمانان, ترس و ناامنی و اختلاف در بین مسلمانان, اسلام را دین ترور و خشونت نامیدن نزد جهانیان, نابودی میراث فرهنگی مسلمانان, دستبرد در میراث مکتوب مسلمانان می باشد.

نویسنده به این نتیجه می رسد که وهابیت تفکری ویرانگرانه دارند و تمام روایات مسلمانان را به چالش کشیده و نسبت ساختگی به آنها می دهد و اعمال اسلامی مسلمانان دیگر را بدعت می شمارد و مسلمانان را به بحث های لغو و بیهوده مشغول کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics