قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آرشیو کامل بیست و شش ساله آینه پژوهش
آینه پژوهش

آرشیو کامل بیست و شش ساله آینه پژوهش

مرکز پژوهشی میراث مکتوب: مجله آینۀ پژوهش در سال ۱۳۶۹به انگیزه بهسازى پژوهش و نشر از طریق «اطلاع رسانى» و «نقدمیراث مکتوب» با بخش‌هایى به قرار ذیل نشر یافت.

۱٫ مقاله که مشتمل است بر پژوهش­هاى کلى درباره کتاب، فرهنگ، پژوهش و نشر. به­ دیگر سخن  در این بخش تحلیل و گزارش روش­هاى پژوهش، ارزیابى و گزارش میراث فکرى و اندیشگى جهان اسلام، کتابخانه­ها، مراکز آموزشی و پژوهشی ارائه می‌شود.
۲٫ بخش دوم که محتواى اصلى مجله را رقم می‌زند مشتمل است بر نقد کتاب به معناى واقعى و گسترده آن؛ ارزیابى میراث مکتوب جهان اسلام و حوزه فرهنگ و ادبیات و بررسی، تحلیل و نقد انتساب­ها و چگونگى پیوند مؤلفان با آثارشان
۳٫ تازه­هاى نگارش نشر با دو بخش معرفى­هاى اجمالى که مشتمل است بر وصف گویا و گزارش روشن و دقیق آثار تازه نشر یافته و معرفى­هاى گزارشى که صرفاً نگاهکى است به محتواى کتاب‌ها که می‌کوشد تازه‌ترین آثار و کتاب­هاى نشر یافته را بشناساند.
۴٫ بخش بعدی نشریه با عنوان دیگرنگاشته ها سامان یافته که با دو زیر عنوان پاره های اسلام شناسی و از نگاه دیگران به معرفی مقالات و کتابهایی در حوزه مطالعات اسلامی می پردازد که توسط غربیان نگاشته شده و به فارسی ترجمه نشده است. از رهگذر این بخش اطلاعات اینگونه پژوهش ها در اختیار پژوهشگران کشورمان قرار داده می شود.
۵٫ آخرین بخش نشریه کتابشناسی موضوعی است که در هر شماره به معرفی منابع کتابشناختی موضوعی مشخص  می پردازد تا دستمایه یافتن منابع برای پژوهشگران باشد.
۶٫ آخرین بخش مجله گزارش اخبار عالمانى است که زندگى را بدرود گفته‌اند
اکنون و پس از بیست و شش سال نشریه آینه پژوهش تمام شماره های خود از ابتدا تا شماره پایانی (۱۵۴) را بر روی سامانه اینترنتی خود قرار داده است تا پژوهشگران بدون هیچ گونه محدودیت از آن استفاده کنند. ناگفته پیداست که مهم‌ترین مزیت این پایگاه به روز و کامل بودن آن و نیز نداشتن هیچ گونه محدودیت برای استفاده از مقالات نشریه است.
آدرس سامانه اینترنتی نشریه: jap.isca.ac.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics