قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آستان‌های مقدس به‌خاطر حفظ جان مردم پیش قدم شدند/ «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور
آستان‌های مقدس به‌خاطر حفظ جان مردم پیش قدم شدند/ «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور

آستان‌های مقدس به‌خاطر حفظ جان مردم پیش قدم شدند/ «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور

در پی ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر بهداشت و درمان، آستان‌های مقدس کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر را از روز سه شنبه ۲۷/۱۲/۱۳۹۸ اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، متن این خبر به شرح زیر است: بسمه تعالی؛ در پی ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام وزیر محترم بهداشت و درمان و لازم الاجرا بودن آن، آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(س) در قم و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، توقف موقت حضور زائرین در حرم‌های مطهر را از روز سه شنبه ۲۷/۱۲/۱۳۹۸ اعلام کردند.

همزمان، استاندار قم، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و تولید مسجد مقدس جمکران در نامه‌ای مشترک اعلام کردند درهای این اماکن مقدس تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

شهر مقدس قم و حرم نورانی حضرت معصومه(س) مطابق نص صریح روایات ملجا و ماوای شیعیان و آشیانه آرام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و هست، اماکن مقدسی که آسمانی‌ترین اماکن زمین هستند و قرن‌هاست دل‌های مومنان پیوندی ناگسستنی با آنها دارند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به‌منظور رعایت جوانب پیشگیرانه و حفظ سلامت زائران و مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر انجام ضدعفونی مکرر روزانه، اقدام به اعمال محدودیت‌های لازم و تعلیق مراسم‌ها و برنامه‌های مرسوم خود کردند.

اکنون نیز به اطلاع دلدادگان خاندان نبوت و امامت می‌رساند به منظور کمک به قطع زنجیره این بیماری به‌شدت مسری، و بنابر درخواست و تاکید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی درب‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بسته خواهد بود.

امید آن‌که با لطف خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) و رعایت همه جوانب بهداشتی این بیماری به‌زودی زود از جامعه رخت بر بندد و بیش‌ازپیش پذیرای زائران و شاهد محافل باشکوه معنوی در این اماکن مقدس باشیم.

همچنین درهای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری تا اطلاع ثانوی و با هدف مشارکت در مقابله با شیوع ویروس کرونا بسته شد.

پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همچنین توصیه‌های مقامات بهداشتی کشور و درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای مقابله از روز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه تا اطلاع ثانوی امکان تشرف به حرم مطهر وجود ندارد.

زائرین گرامی و مجاورین محترم حرم مطهر این تصمیم همچنین در راستای مقابله با بیماری کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری و همچنین حفظ سلامتی و تندرستی شما عزیزان گرفته شده است.

در بخش پایانی گزارش آمده است: ضمن عرض تبریک پیشاپیش حلول سال نو، اکنون که صمیمانه از شما عزیزان پوزش طلبیده و به موازات آرزوی سالی سرشار از خیر و برکت و تندرستی برای شما خوبان و ملت سرافراز ایران اسلامی، امیدواریم به زودی و مجدداً پذیرای قدوم شما صالحان و پاکان باشیم.

یادآوری می‌شود، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز هم از روز ۲۳ اسفندماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics