قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آغاز دوره تخصصی فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)
آغاز دوره تخصصی فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)

مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

آغاز دوره تخصصی فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)

حجت‌الاسلام قاسمی گفت: فقه پزشکی در سال جاری اولین بار در طول تاریخ حوزه‌های علمیه به صورت تخصصی در قالب ۴۰ موضوع جدید در فقه پزشکی و در سه جلد مورد کاوش قرار گرفته و می‌تواند راهنمای خوبی برای تحقیق وپژوهش باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام محمدعلی قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آغاز دوره تخصصی فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار دارای چند گروه فقه سیاسی، فقه اجتماعی، فقه ثقلین، فقه نفت، فقه کودک، فقه حقوق و جزا، فقه اقتصاد و فقه پزشکی است که در این مرکزفعالیت دارند.

مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار افزود: فقه پزشکی در سال جاری اولین بار در طول تاریخ حوزه‌های علمیه به صورت تخصصی راه اندازی شده است که از سال ۸۹ شروع شده و تا کنون کارهای بسیار زیادی در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ کتاب در زمینه فقه پزشکی چاپ شده است و ۵ کتاب دیگر در حال چاپ‌ می‌باشد که مجموعه جدید در قالب ۴۰ موضوع جدید در فقه پزشکی ودر سه جلد مورد کاووش قرار گرفته و می‌تواند راهنمای خوبی برای تحقق وپژوهش باشد.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه لزوم فقه و اجتهاد باید تخصصی شود بر کسی پوشیده نیست ومی طلبد که انسانهایی متخصص در این حوزه حضور داشته باشند.

مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: بنابراین لازم است در این زمینه کار تخصصی صورت گیرد و با حمایت این مجموعه توانستیم این گروه را ایجاد و بتوانیم پاسخگوی تمام مسائل فقه پزشکی باشیم و تحقیقات جدیدی را در مسائل نوپدید فقه پزشکی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۸ نفر از افراد شرکت کننده پذیرفته شده و برنامه‌ها درحال اجرا‌ می‌باشد و تمام سرفصلهای تهیه و زمان بندی شده تا انجام این فعالیتها چه در بخش موضوع شناسی و چه در بحث فقهی بتوانند در بخش آموزش در اختیار اساتید قرار گیرد.

قاسمی خاطر نشان ساخت: کلیه دروس در ۴ بخش معاینه، درمان، تخقیقات نوین پزشکی، بهداشت و سلامت بوده که هر کدام طی ۳ سال توسط علاقه مندان گذرانده‌ می‌شود و دروس پایه زیر ساختهای اجتهاد و فقه پزشکی را تشخیص‌ می‌دهد.

مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار ابراز داشت: در همین راستا بانک استفتائات فقه پزشکی در هزار و ۲۰۰ صفحه، در ۲ جلد و با نظر ۱۲ نفر از مراجع تقلید به صورت موضوع بندی جمع آوری، تهیه و منتشر خواهد شد.

وی گفت: مجموعه فقه درمان نیز در ۴ محور اصلی پزشک، بیمار، چرایی درمان، هزینه‌های که پزشک و یا کادر درمانی از بیمار دریافت‌ می‌کنند و چگونگی درمان از منظر فقهی مورد توجه قرار گرفته است. شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics