قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آغاز پذیرش طلاب در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی
مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی

آغاز پذیرش طلاب در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی

مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی  برای تربیت فقیهان و محققان برجسته و برخوردار از توانایی تولید علم در تخصص‌های فقهی مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی، از میان ممتازین پایه هشتم برای تحصیل در پایه نهم طلبه می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای دوره تمهیدی از میان دانش آموختگان ممتاز پایه هشتم که علاقمند به تحصیل در فقه و تمرکز در یکی از تخصص‌های فقهی در دوره عالی باشند، برای پایه ۹ در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ ثبت‌نام بعمل می‌آورد.

هدف دوره:

بر اساس این گزارش، هدف دوره آماده نمودن طلاب برای ورود به دوره عالی آموزشی-پژوهشی مؤسسه می‌باشد که برای تربیت فقیهان و محققان برجسته و برخوردار از توانایی تولید علم در تخصص‌های فقهی مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی برنامه ریزی شده است و طلاب پس از اتمام دوره تحصیل دو ساله و موفقیت در آزمون‌ها، در یکی از رشته‌های تخصصی پیش بینی شده ادامه تحصیل خواهند داد.

ویژگی‌های برنامه آموزشی:

محوریت دروس رسمی حوزه، با تاکید بر هدایت و راهنمایی تحصیلی توسط اساتید توانمند و با تجربه، آموزش‌های تکمیلی مورد نیاز برای دروس حوزه، اهتمام به سایر دروس حوزه اعم از قرآن، حدیث، رجال، آموزش پیش‌نیازهای دانشی و مهارتی برای رشته‌های تخصصی، بهره‌گیری از روش‌های آموزشی و پژوهشی مؤثر و کارآمد و تقویت مهارت‌های پژوهشی؛ از جمله ویژگی‌های برنامه آموزشی این موسسه ذکر شده است.

شرایط پذیرش:

معدل سالانه ۱۷ به بالا در هر یک از پایه‌های یک تا هشت، حداکثر سن ۲۴ سال برای دارندگان مدرک سیکل، اعتقاد و الزام به انقلاب و نظام اسلامی و ولایت‌فقیه، آمادگی برای اختصاص همه وقت خود به تحصیل در طول دوره و موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و عمومی، تمام از شرایط پذیرش در این مؤسسه می‌باشد.

ثبت‌نام به صورت حضوری با ارائه تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه، گواهی ارزیابی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دو قطعه عکس پشت نویسی شده انجام می‌پذیرد.

زمان و مکان ثبت‌نام:

زمان ثبت‌نام از ۳۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری بوده و علاقمندان جهت ثبت نام می‌توانند به نشانی قم، بلوار جمهوری، کوچه ۱۶، اولین فرعی سمت راست، پلاک ۴۸ مراجعه نمایند. زمان آزمون جمعه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۹ صبح خواهد بود.

یادآور می‌شود، منابع آزمون ادبیات عرب، بدایه الحکمه و قسمت‌های منتخب از رسائل و مکاسب می‌باشد که در آدرس اینترنتی mfos.ir قابل مشاهده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۹۳۶۰۴۶ تماس حاصل نمایند.

مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics