قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آیت‌الله اراکی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی می‌رود/ عزم دارم در حوزه‌ قم متمحض شده و به پژوهش و درس بپردازم/ ۴ گزینه مطرح برای دبیرکلی
دولت اسلامی اگر زکات و خمس را از مردم بگیرد نیازی به مالیات ندارد/ مالیات برگرفته از اقتصاد غرب است

در بیانیه‌ای اعلام شد؛

آیت‌الله اراکی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی می‌رود/ عزم دارم در حوزه‌ قم متمحض شده و به پژوهش و درس بپردازم/ ۴ گزینه مطرح برای دبیرکلی

آیت‌الله محسن اراکی که از سال ۹۱ با حکم مقام معظم رهبری، دبیر کلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی را عهده‌دار بود، از این مجمع می‌رود و عزم دارد در حوزه‌ قم متمحض شده و به پژوهش و درس و بحث بپردازد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای از سمتش از این مجمع کناره‌گیری کرد که متن این بیانیه در ادامه می‌آید:

به فضل الهی جهان اسلام پس از گذراندن دوران طولانی و سیاه ظلم و استعمار غرب و تحمل جنایت‌های آمریکا و اسرائیل و حکام مستبد دنباله‌رو آنان، امروز در پرتو انقلاب نورانی حضرت امام خمینی (ره) و مردم آزاده ایران اسلامی و تدبیر و حکمت خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای متع الله المسلمین بطول بقائه الشریف وارد مرحله‌ای جدید از تحولات شده است و نتیجه این نور، بوجود آمدن محور مقتدر مقاومت است.

این جبهه با پشت سر گذاردن تجارب ارزنده در مواجهه با غرب و استکبار، امروز روح عزت و هویت را در کالبد مسلمانان دمیده است.

بی‌شک از مهم‌ترین علل موجده چنین پدیده‌ای حمایت‌ها و توصیه‌های رهبران حکیم انقلاب اسلامی به مسلمین جهان است که در صدر این توصیه‌‌ها و تدبیرها دعوت به توحید کلمه است.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای جامه عمل پوشاندن به همین مهم تشکیل شد و با حمایت‌های رهبر حکیم انقلاب و مدیریت علمای کرام، نقش برجسته و تعیین کننده‌ای در وحدت اقوام و مذاهب اسلامی در دو عرصه داخلی و خارجی داشته امروز بحمدلله قاطبه امت اسلامی مساله وحدت را بصورت یک‌ گفتمان غالبی پذیرفته است.

اکنون و پس از حضور چند ساله اینجانب در سمت دبیر کلی این مجمع مبارک و با قدردانی و سپاس بی‌پایان از اعتماد رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت امام‌خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی به این کمترین، عزم آن دارم که با توجه به ضرورت تمرکز در مساله تولید علم و خدمت در حوزه‌های علمیه به منظور ایفا کردن هر چه بهتر نقش این نهاد مبارک در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و همچنین ضرورت مساله کادرسازی برای انقلاب بزرگ اسلامی، در حوزه‌ مقدسه قم متمحض شده و به پژوهش و درس و بحث بپردازم.

ان‌شاءالله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با تدبیر و حمایت رهبر انقلاب اسلامی و ورود نیروهای مومن، عالم، انقلابی و تازه‌نفس با سرعت بیشتری به سوی نقاط آرمانی تصویر شده حرکت خواهد کرد و بنده نیز تجربه ناچیز خویش را در طبق اخلاص تقدیم برادران عزیز در آن مجمع خواهم کرد.

از خداوند منان سلامتی وطول عمر مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) و همت بلند، توفیق روزافزون و دوام سلامتی همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محسن اراکی

«محسن محمدی عراقی» معروف به محسن اراکی (زاده ۱۳۳۴ در نجف)، مجتهد علوم اسلامی، دکترای فلسفه تطبیقی از دانشگاه پورتموث لندن، مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است.

وی همچنین، نماینده سابق حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبری معظم انقلاب در انگلستان، نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، مؤسس مرکز اسلامی انگلیس و مجمع اندیشه اسلامی قم، یکی از استادان دروس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم است.

نظریه شناخت (عنوان سابق: مبانی جهان‌بینی اسلامی)؛ آزادی و علیّت؛ نقد ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق؛ امامت در قرآن (ترجمه: نظریه النص علی الإمامه فی القرآن الکریم)؛ نگاهی به رسالت وامامت؛ کاوش‌هایی در مبانی نظری حکومت دینی؛ درآمدی بر عرفان اسلامی؛ اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی؛ دوره‌ها و پیشگامان بیداری اسلامی؛ گفتمان بیداری اسلامی و داستان انسان نخستین از جمله آثار او به زبان فراسی است. وی به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز آثار و مقالاتی را به رشته تحریر درآورده است.

وی در سال ۱۳۹۱ با حکم مقام معظم رهبری به دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منصوب شد.

گفتنی است، بعد از خداحافظی آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گمانه‌زنی‌های مختلفی برای دبیرکلی این سازمان از جمله حجج اسلام سیدحامد علم‌الهدی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و سیدعلی قاضی عسکر نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت مطرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics