قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آیت‌الله سیستانی: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، حتی به‌ اندازه یک کلمه هم جایز نیست
آیت‌الله سیستانی: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، حتی به‌ اندازه یک کلمه هم جایز نیست

آیت‌الله سیستانی: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، حتی به‌ اندازه یک کلمه هم جایز نیست

آیت‌الله سید علی سیستانی، یکی از مرجع عالیقدر شیعه حدود یکسال و چند ماه پیش در دیدار با اعضای شرکت کننده در کنفرانس وحدت که با حضور جمع کثیری از علمای شیعه و سنی عراق و کشورهای دیگر در نجف اشرف برگزار شد بیاناتی فرمودند.

به گزارش شبکه اجتهاد، بخش‌هایی از بیانات آیت‌الله سیستانی را در ایام ربیع که برخی مجالس موهن ضد وحدت تشکیل می‌شود، تقدیم می‌کنیم تا معلوم باشد که مراجع طراز اول جهان تشیع چه دیدگاهی درباره وحدت و همزیستی مسالمت آمیز میان شیعیان و اهل سنت دارند.

آیت‌الله سیستانی در جمع علمای شرکت کننده در کنفرانس وحدت در نجف اشرف فرمود: «من اطمینان دارم که ریشه تفرقه افکنی در خارج است. من [در زمان طلبگی] نزد شیخ احمد الراوی که از علمای اهل سنت در سامرا بود درس خواندم و به ذهنم خطور نکرد که ایشان پیرو مذهب دیگری بودند.

همچنین به برخی از پزشکان که از اهل سنت بودند مراجعه می‌کردیم و چون ما از طلاب علوم دینی بودیم از ما پول ویزیت نمی‌گرفتند و اصلا فکر نمی‌کردند که ما شیعه هستیم یا سنی…

باید بر مشترکات تمرکز کنید و دلیلی ندارد به مسائل اختلافی بپردازید. مشارکت کردن در ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه هم جایز نیست. واجب است که از ادبیات تشنج آفرین پرهیز شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics