قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اسلام هر سودی را حرام نکرده است
تأسیس و توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی گامی در جهت تحقق آزادی است

اسلام هر سودی را حرام نکرده است

آیت‌الله علوی گرگانی گفت:اسلام هر سودی را حرام نکرده است؛ بلکه سودهایی که در راه قرض و وام گرفته شود، حرام می‌باشد.

به گزارش شبکه‌ اجتهاد، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان قم اظهار داشت: اگر بتوانیم نظرات مقام معظم رهبری را اجرایی نمایید، امتیاز ویژه‌ای است که برای شما به حساب می‌آید و همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند، مباحث نباید فقط بر روی کاغذ باشد؛ بلکه باید به آن عمل شود.

آیت‌الله علوی گرگانی همچنین با اشاره به احکام فقهی سود بانکی خاطرنشان ساخت: اسلام هر سودی را حرام نکرده است؛ بلکه سودهایی که در راه قرض و وام گرفته شود، حرام می‌باشد.

معظم‌له تصریح کرد: سودی که اسلام بر آن نهی دارد، سودی است که ار ناحیه قرض پول به وجود آید و در نهایت ضربه آن به اقتصاد کشور خواهد خورد. امروز بسیاری از مراکز تولیدی کشور راکد است و باید با برنامه ریزی آن را به راه انداخت.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: باید اقتصاد مقاومتی بنابر فرمایش رهبر انقلاب در مرحله عمل قرار گیرد و انتظار ما این است که شما در خط پیروی از رهبری بوده و این شعار را اجرایی نمایید.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه امروز وضع پولی کشور مناسب نیست، ابراز داشتند: یکی از مشکلات اصلی امروز کشور، کیفیت کارها و محصولات است؛ چراکه شاهد کیفیت مطلوبی نبوده و باید با ارتقاء آن به جامعه اعتبار بخشید.

این استاد درس خارج حوزه در پایان خاطرنشان ساختند: نباید فقط به فکر سرمایه شخصی بود؛ بلکه ارتقاء سرمایه کشور بسیار مهم است و ان شاءالله این بانک در این راه پیشگام و پیشقدم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics