قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آیت‌الله مکارم‌ شیرازی: غربی‌ ها قابل اعتماد نیستند
مکارم شیرازی

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی: غربی‌ ها قابل اعتماد نیستند

غربی‌ها و آمریکایی‌ها هر زمان که جنایات در مسیر منافع آنها است، سکوت می‌کنند، ولی هنوز برخی‌ها خوش‌بین هستند و می‌گویند برجام را مقدمه قرار دهیم و با آنها کنار بیاییم.

آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری علیه‌السلام اظهار کرد: بهترین برادرانت کسی است که گناه تو را فراموش کند و نیکی‌هایت را به یاد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عمل به دستورات اسلام مدینه فاضله را حاصل می‌کند، در مقام دوستی ممکن است خطایی از فردی صورت گیرد، اگر بدی‌ها را به خاطر داشته باشیم، عداوت، دشمنی و دوری از یکدیگر را به همراه دارد که این امر دوستی‌ها را به دشمنی‌ها تبدیل می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه افراد باید در صورت لغزش و بدی عذرخواهی کنند، گفت: در خوبی‌ها نباید منت بگذاریم، طرف مقابل نیز باید این موارد را داشته باشد، سعی کنیم خودمان اینگونه باشیم، اینگونه رفتارها پیوند خانواده، دوستان و شرکا را محکم می‌کند.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با اشاره به مشکلات کنونی جامعه گفت: در گوشه و کنار کسانی هستند که تصور می‌کنند می‌توان با‌ غربی‌ها دوستی کرد و بیان می‌کنند بیایید بدی‌ها را فراموش کنیم و دست دوستی به غربی‌ها بدهیم.

وی حادثه نیجریه را مورد توجه قرار داد و افزود: این حادثه مصیبت بزرگ جهان اسلام بود که کشته‌شدگان فراوان داشت و به تخریب خانه‌ها و مجروح کردن افراد پرداختند، در حالی که مردم مسلح نبودند و قیامی نکرده بودند، اگر این حادثه در اروپا و آمریکا بود، سر و صدا می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: غربی‌ها زمانی که مسلمانان و شیعیان کشته شوند، به دلیل آنکه در مسیر منافع آنها است، سکوت می‌کنند، بنابراین آنها قابل اعتماد نیستند.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها هر زمان می‌دانند جنایاتی در مسیر منافع آنها است، سکوت می‌کنند، ولی هنوز برخی‌ها خوش‌بین هستند و می‌گویند برجام را مقدمه قرار دهیم و با آنها کنار بیاییم و سفارتخانه آمریکا را در تهران علم کنیم و دست دوستی دهیم.

این مرجع تقلید با طرح این سوال که آیا می‌توان نسبت به این اشخاص خوش‌بینی بود، گفت: باید دوستان و دشمنان را بشناسیم و فریب نخوریم و از خدا مدد بطلبیم تا پیروز شویم، خدا ما را کمک می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه ضد تکفیر از سوی عربستان گفت: این اتحادیه را درست کردند ولی می‌دانیم دروغ است، اگر نماینده‌ای به حوزه‌های علمیه و مدارس عربستان فرستاده شود، مشاهده می‌شود که در کتاب‌های آنها هنوز مسائل مربوط به تکفیر تدریس می‌شود و تعلیمات آنها، تکفیری و آموزه‌های محمد بن عبدالوهاب است.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی خاطرنشان کرد: آنها بیان می‌کنند مشرکان زمان ما کسانی هستند که به زیارت قبور پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) می‌روند، این موارد در کتاب‌ها و حوزه‌های علمیه آنها تدریس می‌شود، در حالی که اتحادیه را بر ضد تکفیری‌ها درست کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics