قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ابراز همدردی مراجع و علما با بیت ‌آیت‌الله موسوی اردبیلی
ابراز همدردی مراجع و علما با بیت ‌آیت‌الله موسوی اردبیلی

گزارش روز؛

ابراز همدردی مراجع و علما با بیت ‌آیت‌الله موسوی اردبیلی

در پی ارتحال آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، مراجع تقلید عظام، علما و شخصیت‌های حوزوی با ارسال پیام تسلیت به بیت آن عالم فقید با بازماندگان ابراز همدردی کردند و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت داشتند.

به گزارش شبکه اجتهاد، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی تسلیت گفتند که بدین شرح است:

پیام تسلیت رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

بسمه‌تعالی، فقیه و عالم بزرگوار مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی رحمت‌الله علیه دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوستند. این ضایعه را به خاندان گرامی و فرزندان محترم و همه شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان علاوه بر تلاش‌های علمی و فقهی، در دوره‌ای دشوار مسئولیت سنگین ریاست قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی را بر دوش داشتند و در همه‌ی حوادث و قضایای مهم دوران حیات مبارک امام راحل در شمار فعالان و خدمتگزاران برجسته‌ی کشور به شمار می‌رفتند.

فعالیت‌های فرهنگی و تأسیس دبیرستان و دانشگاه نیز صفحات مهمّی از زندگی پربار این عالم بزرگوار را تشکیل می‌دهد.

 متضرعانه از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که روح ایشان را مشمول رحمت و فضل خود قرار دهد و عمل صالح ایشان را مقرون اجر جزیل سازد و با اجداد طاهرینش محشور فرماید.   سید علی خامنه‌ای، ۳ آذر ۱۳۹۵

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله سید علی سیستانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم، (انا لله و انا الیه راجعون) جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سید علی موسوی اردبیلی دامت تائیداته، السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

خبر ارتحال والد معظم جناب آیت‌الله آقای حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی طاب ثراه موجب تألم و تأسف گردید. به این وسیله فقدان آن بزرگوار را به جنابعالی و دیگر افراد خاندان محترم و به عموم علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.   و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم، ۲۳ صفر ۱۴۳۸، سید علی سیستانی

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون، ارتحال عالم ربانی، فقیه عالی مقام حضرت آیت‌الله آقای حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی رضوان‌الله تعالی علیه، موجب تأسف و تأثر گردید.

آن فقیه بزرگوار، سالیان طولانی در اعلای کلمه‌الله و ترویج و نشر معارف نورانی اهل‌البیت علیهم‌السلام، تربیت فضلا و تألیف کتاب‌های ارزنده فقهی، خدمات شایانی نمود و مراکز علمی و دینی از آن بهره‌مند می‌باشند.

اینجانب این ضایعه مولمه را به حضرات علمای اعلام، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم و آقازادگان محترم و دوستداران و مقلدان ایشان تسلیت گفته، از خداوند متعال، علو درجات برای آن فقید سعید و صبر و اجر برای بازماندگان محترم مسئلت دارم.   لطف‌الله صافی، ۲۳ صفر ۱۴۳۸

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ فقدان اسفناک حضرت آیت‌الله اردبیلی (رحمه الله علیه) موجی از غم و اندوه در حوزه‌های علمیه و جامعۀ روحانیت شیعه و قلوب علاقه‌مندان ایشان ایجاد کرد.

آن فقید سعید عالمی بزرگوار و فقیهی نامدار بود که عمر خود را در خدمت به اسلام و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و همچنین خدمت به انقلاب اسلامی در سطوح عالی سپری نمود و آثار گران‌بهایی از خود به یادگار گذاشت.

تقارن رحلت ایشان با ایام سوگواری آخر صفر، نشانۀ دیگری از شمول رحمت واسعۀ الهی نسبت به آن فقید سعید است.

اینجانب فقدان ایشان را به همۀ حوزه‌های علمیه و علما و سایر شیعیان مخصوصاً بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقید سعید و صبر و اجر جزیل برای بیت ایشان از خداوند متعال مسئلت دارم. ۹۵/۹/۴

پیام تسلیت آیت‌الله حسین نوری همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم «أَوَلَمْ یَرَوْاْ أَنَّا نَأْتِی الأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا» خبر ارتحال عالم ربانی و مجاهد و فقیه اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام حضرت آیت‌الله آقای حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید.

معظم له عمر پربرکت خود را در تعلیم و ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام سپری کرد و به عنوان یک فقیه مبرز و متخصص در علوم اسلامی به عرصه اجتماع قدم نهاد. از آن لحظه‌ای که انقلاب اسلامی به پرچم‌داری امام راحل(رضوان‌الله علیه) آغاز شد همواره در کنار بنیان‌گذار نظام اسلامی در همه صحنه‌های انقلاب و مبارزه و جهاد و قضاء و در عرصه امامت جمعه و در اواخر عمر در حوزه علمیه قم با تدریس و تربیت شاگردان متخصص خدمات بسیار ارزنده‌ای را به عالم اسلام و انقلاب ارائه نمود؛ طوبی له و حسن مآب سلام‌الله‌علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیا.

اینجانب این مصیبت را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل الله، حوزه‌های علمیه، خاندان محترم و عموم شیعیان بالاخص اهالی محترم استان عالم پرور اردبیل تسلیت عرض نموده و علو مقام برای فقید سعید از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.   حسین نوری همدانی ۹۵/۹/۳

پیام  تسلیت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی

بسمه‌تعالی، قال الله تعالی «انما یخشی الله من عباده العلماء»، درگذشت عالم ربانی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی رحمه‌الله موجب حزن و اندوه اینجانب گردید.

ایشان در اوائل انقلاب و در دوران سخت آغاز انقلاب با در دست گرفتن سکان قوه قضائیه و مدیریت این قوه به انقلاب و اسلام خدمت کردند و پس از آن هم با تربیت شاگردان خوب و تألیف کتب متعدد و مفید، مرجع امید مقلدین و دوستداران روحانیت بودند.

اینجانب این ضایعه مولمه را در درجه اول به ساحت قدسی امام عصر، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و سپس به مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه قم و حوزات علمیه سراسر کشور، همچنین به بازماندگان مخصوصاً آقازاده گرامی ایشان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید علی موسوی اردبیلی تسلیت گفته علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند مسئلت می‌نمایم.

پیام  تسلیت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی

بسم‌الله‌ الرحمن ‌الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون، ارتحال فقیه اهل‌بیت علیهم‌السلام حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی را به حوزه‌های علمیه، بیت معظم له، ارادتمندان بزرگوار استان اردبیل، شاگردان و مقلدان ایشان، تسلیت عرض می‌کنیم.

علوّ درجات این فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل بازماندگان و آقازادگان گرامی، به ویژه حجت‌الاسلام جناب آقای حاج سید علی موسوی اردبیلی را از ذات اقدس اله مسئلت می‌نماییم.  جوادی آملی ۱۳۹۵/۹/۴

پیام تسلیت آیت‌الله یوسف صانعی

بسمه‌تعالی، «اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء»، رحلت عالم فقیه بقیه السلف مجاهدان راه حق، حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی(قدس سره الشریف) موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.

آن عالم وارسته و ژرف‌نگر از یاران باوفا و مورد اطمینان سیدنا الاستاذ حضرت امام خمینی (سلام‌الله‌علیه) بود که لحظه‌ای چه در دوران مبارزه و چه بعد از پیروزی نهضت در پشتیبانی از اهداف و آرمان‌های مراد خویش که همانا طریق اسلام راستین بود به خود تردید راه نداد.

آن فقیه ریشه یاب پس از عمری خدمت صادقانه در مناصب قضایی به همراه دوست و رفیق گرامیش حضرت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی(نورالله مضجعه)، به قم مراجعت نمود و شاگردان زیادی از تحقیقات علمی ایشان در باب قضاء و غیره بهره‌مند گردیدند.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرت ولیعصر امام زمان(روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) و حوزه‌های علمیه مخصوصاً حوزه علمیه قم و تمامی وابستگان سببی و نسبیش بالاخص جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علی موسوی اردبیلی تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل را از خداوند متعال مسئلت دارم.

امید آنکه خداوند بزرگ و مهربان آن مرحوم را با اجداد طاهرینش سلام‌الله‌علیهم اجمعین محشور گرداند.   مشهد مقدس – یوسف صانعی، ۲۳ صفر المظفر ۱۴۳۸ – ۱۳۹۵/۹/۳

پیام تسلیت آیت‌الله حسین مظاهری

بسم‌الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون، ضایعۀ ارتحال فقیه مجاهد و عالم عالی‌مقام حضرت آیت‌الله آقای حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی«قدّس‌سرّه» موجب تأسف و تأثر گردید.

این مرجع بزرگوار علاوه بر مراتبه عالیۀ علمی، یکی از پیشتازان نهضت اسلامی و از زمرۀ یاران صدیق امام راحل عظیم‌الشأن «اعلی‌الله‌مقامه‌الشّریف» بودند و همواره یکی از شخصیت‌های مبرّز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شدند. سعی مشکور این عالم روشن‌بین در تأسیس مجامع علمی و دانشگاهی به منظور ارتقاء سطح علمی و معرفت دینی نسل جوان نیز از جملۀ آثار وجودی ایشان است.

فقدان این فقیه گران‌قدر را به همۀ شاگردان و مقلّدان و ارادتمندان ایشان و خصوصاً به بازماندگان و خاندان مکرّم و آقازادگان محترمشان بالأخص به جناب مستطاب حجت‌الاسلام آقای حاج سید علی موسوی اردبیلی«دامت‌تأییداته»، صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و صبر و اجر و سعادت آنان و علوّ درجات آن عالم ربّانی را از خداوند تعالی مسئلت می‌نمایم. والسلام‌علیه و علیهم و رحمه‌الله وبرکاته.   حسین‌المظاهری، ۲۴ / صفرالمظفّر / ۱۴۳۸، ۴ / آذر‌ / ۱۳۹۵

پیام  تسلیت آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی

باسمه‌تعالی، حضرت مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی موسوی اردبیلی (دامت برکاته) خبر درگذشت مرجع مجاهد مرحوم آیت‌الله العظمی حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی (رحمه الله علیه) موجب تأسف گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به جناب عالی و خاندان معظّم، برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم. بمنه و کرمه   مشهد الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) محمد الحسینی الموسوی الزنجانی، ۳/۹/۹۵

پیام تسلیت آیت‌الله سید محمود‌ هاشمی شاهرودی

بسم‌الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون، با کمال تأثر و تأسف خبر رحلت عالم گرانقدر آیت‌الله آقای حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی (رحمهالله علیه) را دریافت نمودیم. مجاهدت‌های علمی و عملی ایشان در سال‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خصوصاً تصدی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و هدایت مراکز علمی و فرهنگی متعدد همچون کانون توحید و مجموعه مفید، برگ‌های زرینی است که در کارنامه درخشان آن فقیه مجاهد به ثبت رسیده است.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه حضرت ولی‌الله الاعظم (عجل الله تعلی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری و خصوصاً بازماندگان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض نموده، علو درجات و حشر با اجداد طاهرینش و صبر و اجر برای بیت معزی را از خداوند متعال مسئلت دارم.   سیدمحمود‌ هاشمی شاهرودی ۱۳۹۵/۹/۳

پیام  تسلیت آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم، انّا لله و انّا الیه راجعون، جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی موسوی اردبیلی دام عزه خبر درگذشت والد مکرم فقیه عالی‌مقام حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی رضوان‌الله تعالی علیه موجب تأسف و تأثر گردید.

مرجعی که اسلام را صرفاً درون ذهن و مدرسه ندید، بلکه آن را در عین و عمل در زندگی جمعی و فردی به تجربه گذاشته و شخصاً وارد میدان اجرا گردید و پس از سال‌ها مبارزه و تحمل فشار و زندان‌های طویل المدت، با پیروزی انقلاب مدت مدیدی بار سنگین ادارۀ قوه قضا را به دوش کشید تا تنگناهای اجرا و قضا و دادرسی را از نزدیک تجربه کند که آثار علمی به جای مانده از آن مرجع فقید در مباحث قضا، نشان از صدق گفتار فوق است.

صادقانه همراه با امام و ملت در انقلاب قدم گذاشت و تا آخر با مردم صادقانه عمل کرد و خصوصاً رفتار و سخنانی که در اواخر عمر شریفش ابراز داشته و در دیدارهای مختلف بیان داشت، از صفای باطن و حرّیت ذاتی یک فقیه زمان شناس و مردمی حکایت دارد.

اواخر عمر شریفش نیز با اقامت در حوزه مبارکه، به تربیت عالمان و فقیهان زبان و زمان شناس همت گمارد تا منشأ برکات زیادی باشد و در کنار حرکت علمی حوزوی و سنتی، متحورانه اقدام به تأسیس دانشگاهی کرد که بدون شک در علوم انسانی، موجبات خیر و برکت‌های بی‌نظیری بوده و نشان داد انسان می‌تواند در یک حوزه سنتی کهن هزار و اندی ساله رشد یابد لیکن پل ارتباطی بین مکاتب سنتی و اندیشه‌های مدرن بوجود آورده و افراد صاحب نظری را در دو حوزه تربیت کند.

اینجانب فقدان این عالم فقید را به حوزه‌های علمیه و ملت بزرگ ایران و شاگردان و مقلدان آن مرحوم خصوصاً به بیت شریف تسلیت عرض نموده و برای روح آن مرحوم از درگاه خدای عالم، علو درجات و حشر با انبیاء و اولیاء الهی را مسئلت می‌نمایم.   اسدالله بیات زنجانی قم المقدسه سوم آذرماه ۱۳۹۵

پیام تسلیت آیت‌الله سید محمد سعید طباطبایی حکیم

بسم‌الله الرحمن الرحیم، ارتحال جانگداز مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی(قدس سره) را به حوزه‌های علمیه و مؤمنین گرام خصوصاً بیت و آقازاده‌های مکرم ایشان تسلیت می‌نماییم و از خداوند متعال علو درجات برای فقید سعید و صبر و تسلی بازماندگان محترم خواستاریم. ۲۳ صفر ۱۴۳۸

پیام تسلیت آیت‌الله محسن اراکی (دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)

بسم‌الله الرحمن الرحیم، انالله و انا الیه راجعون، خبر عروج ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی اندوه و ماتم سنگینی را بر دل‌های دوستان و ارادتمندان خود نشاند.

این عالم نستوه و خستگی‌ناپذیر در طول عمر پربرکت خویش در مسیر انقلاب منشأ خدمات شایسته و اثرگذار بود و سوابق مبارزاتی و انقلابی آن شخصیت بزرگوار سرشار از مجاهدت عالمانه در راه تحقق اهداف عالی انقلاب اسلامی است.

بی‌تردید ایشان از چهره‌های وفادار به امام راحل در دوران سخت مبارزات و یار صمیمی انقلاب و رهبری معظم بودند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

اینجانب به پیشگاه حضرت‌بقیه الله و ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مراجع بزرگوار عظام تقلید، شاگردان و دوستداران ایشان به ویژه بیت مکرم و فرزندان ارجمندشان تسلیت عرض می‌نمایم و علو درجات آن مرجع شریف و صبر و اجر فراوان برای همه بازماندگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت آیت‌الله مهدی‌ هادوی تهرانی (عضو ممتاز هیأت علمی بعثه مقام معظم رهبری)

باسمه‌تعالی، «مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (احزاب/۲۳) در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

خبر ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی رحمه الله علیه موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

آن رادمرد که از تبار صالحان بود عمر خویش را در خدمت به اسلام و مسلمین سپری کرد. نقش برجسته وی در انقلاب اسلامی در حلقه حواریون روح الله قدس الله نفسه الزکیه زبانزد خاص و عام است.

او عالمی مجاهد بود که در لحظات سخت مصلحت نظام را بر مصالح شخصی و گروهی ترجیح داد و سکوت و سخنش جز از سر تشخیص وظیفه و رضای پروردگار نبود. روحش شاد و حشرش با اجداد طاهرینش باد.

این جانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه اسفناک به حضور حضرات مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب دامت برکاتهم و تمامی ملت ایران و ارادتمندان آن مرحوم به ویژه بازماندگان مکرم ایشان و بالاخص آقازاده فاضل حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید علی دامت توفیقاته برای آن مرحوم علو درجات و حشر با محمد و آل محمد صلی‌الله علیه و آله و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.   مهدی ‌هادوی تهرانی، ۳ آذرماه ۹۵

پیام تسلیت شورای عالی حوزه علمیه خراسان

 باسمه‌تعالی، إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ، «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ» ارتحال عالم ربانی، آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی موجب تأسف و تأثر عمیق گردید. این عالم خستگی‌ناپذیر یکی از همراهان امام راحل(رحمت‌الله تعالی‌علیه) در قبل و بعد از انقلاب و از عالمان ولایت‌مدار و یاوران رهبر معظم انقلاب بود.

حضور بارز ایشان در صحنه‌های مبارزه با حکومت طاغوت، جنگ تحمیلی و پذیرش مسئولیت‌های حساس نظام به‌عنوان دادستان کل کشور، ریاست دیوان عالی، ریاست قوه قضاییه و همراهی صمیمانه با مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) در طول این سال‌ها کاملاً مشهود بود.

عمر شریف این خدمتگذار نظام و انقلاب که در اشاعه فرهنگ و ترویج معارف غنی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) با تربیت تعداد کثیری از طلاب عالم و فاضل و تألیف آثار ارزشمند علمی سپری گردید، مقارن با ایام سوگواری حضرات معصومین‌(علیهم‌السلام) خاتمه یافت.

شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تألم و تأثر، مصیبت وارده را به ساحت مقدس حضرت صاحب‌الزمان(ارواحنا له‌الفداه)، مقام معظم رهبری‌(حفظه‌الله)، بیت شریف ایشان، شاگردان، ارادتمندان و سایر بازماندگان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح ملکوتی ایشان علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومند است.   شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ۱۳۹۵/۹/۴

پیام تسلیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ»، خبر ارتحال عالم جلیل‌القدر آیت‌الله حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی(ره) موجب تأثر و تأسف شد. این فقیه مجاهد و عالم وارسته، عمر پربرکت خویش را در راه تعلیم و تربیت شاگردان، نشر علوم و معارف اسلامی و اهل‌بیت(ع) سپری کرد و آثار ارزنده‌ای در ابعاد مختلف از خود به جای گذاشت.

این مرجع تقلید در دوران خفقان نظام ستمشاهی با روحیه انقلابی به مبارزه با استکبار و استبداد پرداخت و با شجاعتی ستودنی همراه و یار امام(ره) و نهضت و انقلاب اسلامی بود و در دوران نهضت نیز با شجاعتی مثال‌زدنی همواره با حضور در صحنه‌ها و مناصب مختلف از اسلام، انقلاب، حوزه‌های علمیه، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حمایتی خالصانه داشت.

مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن تسلیت این عالم فقید به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان، بیت معظم و سایر بستگان، علو درجات برای آن عالم مجاهد و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان خواستار است و همگان به‌ویژه حوزه‌های علمیه را به قدردانی و تجلیل از این مرجع تقلید فرا می‌خواند.   مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم‌الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون، خبر درگذشت مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی رحمت‌الله علیه موجب تأثر و اندوه گردید.

آن عالم ربانی علاوه بر جایگاه فقهی و علمی، مجاهدت‌ها و خدمات شایان و برجسته‌ای در مبارزات انقلابی داشت و بی‌شک همراهی با امام (ره) در ابعاد مختلف در قبل و بعد از پیروزی انقلاب و خدمت در مناصب قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از افتخارات زندگی پربرکت ایشان است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتحال آن عالم مجاهد را به حوزه‌های علمیه، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم» و به ویژه بازماندگان و فرزندان محترم آن مرحوم تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای خاندان مصاب، صبر و توفیق از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.   والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته، محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

قابل‌ذکر است، بسیاری از مراجع و علما چون آیت‌الله شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، ابراهیم امینی، علوی بروجردی، احمد جنتی، مقتدایی و دیگر شخصیت‌های حوزوی با حضور در بیت آیت‌الله موسوی اردبیلی (ره) مراتب تسلیت و همدردی خویش را با بیت آن فقیه فقید ابراز نمودند.

همچنین، رؤسای قوای سه‌گانه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئولان لشکری و کشوری، ائمه‌ جمعه کشور، وزرا، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، احزاب، استانداران، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز دولتی ارتحال این فقیه فرزانه را تسلیت گفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics