قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اتحاد امامت و امارت؛ نظریه سازماندهی مدینه فاضله
اتحاد امامت و امارت؛ نظریه سازماندهی مدینه فاضله

تازه‌های نشر؛

اتحاد امامت و امارت؛ نظریه سازماندهی مدینه فاضله

کتاب «اتحاد امامت و امارت؛ نظریه سازماندهی مدینه فاضله شیعی» اثر حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «اتحاد امامت و امارت» در قالب تقریر گردآوری و در دو بخش تنظیم شده است.  بخش اول به ابعاد نظری اتحاد امامت و امارت اختصاص یافته است و در آن برخی مبادی، مبانی و زمینه‌های عرفانی، کلامی، فقهی و روش‌شناختی نظریه، نسبت آن با نظریه امتداد ولایت از نبی به معصوم و از معصوم به فقیه (ولایت فقیه) و نیز پیوندهای آن با فلسفه تاریخ نهضت اسلامی تبیین شده است. همچنین مفاهیم «امامت»، «امارت» و «اتحاد» امامت و امارت از ابعاد معنی‌شناختی، اصطلاحی و گفتمانی، کاربردی و نیز اجمالاً دگردیسی تاریخی آنها مورد بررسی قرار گرفته است. سپس ریشه‌های انگاره سکولاریستی جدایی بین مرجعیت معنوی (روحانی) و قدرت دنیوی و ادله بطلان آن از منظر اسلام شیعی و به دنبال آن کیفیت مواجهه و مقابله با آن بر اساس این نظریه و همچنین کیفیت استقرار و ساختار طرح توضیح داده شده است.

همچنین در این بخش به جایگاه نهاد «مسجد» به عنوان کالبد و ظرف استقرار تشکیلات دولت اسلامی و نیز تشکیل مدنیت مقدس اسلامی پرداخته شده است.

بخش دوم به تجربیات اجرای نظریه در مقام یک الگوی تشکیلاتی و شبکه‌سازی در دهه ۱۳۹۰ در منطقه پردیسان قم و در برخی نقاط دیگر از کشور نظیر استان‌های خراسان جنوبی، تهران و چهارمحال و بختیاری پرداخته شده است. سابقه نزدیک به ده ساله اجرای این نظریه حاوی تجارب، توفیقات، دستاوردها، موانع، شکست‌ها، ضعف‌ها، ترمیم‌ها، اصلاحات و تحولاتی است که چکیده و گزیده‌ای از آن در این بخش به شکل فشرده از نگاه خوانندگان خواهد گذشت.

فصل کلام و حسن ختام این مکتوبه نیز دیدگاه‌ها، نظرات، تأییدات و تذکرات مراجع معظم و بزرگان حوزه مقدسه قم در خصوص ابعاد مختلف نظریه است که در طول سال‌های گذشته و در دیدارهای مختلف، به مصداق پند پیرانه و نصیحت پدرانه از سوی ایشان در اختیار مجریان آن قرار داده شده است. تلاش شده است کتاب با قلم ساده و اجتناب از اصطلاحات تخصصی و فقهی تقریر شود تا مخاطبان غیرحوزوی نیز از آن بهره‌مند شوند.

یادآوری می‌شود، چاپ اول کتاب «اتحاد امامت و امارت؛ نظریه سازماندهی مدینه فاضله شیعی» اثر حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی استاد خارج فقه حوزه علمیه قم و امام جمعه سابق پردیسان قم به‌تازگی در ۲۸۲ صفحه توسط مرکز امامت و امارت تهیه و به قیمت ۷۹ هزار تومان از سوی انتشارات عاشورا‏ روانه بازار نشر شده است.

دانلود فهرست و مقدمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics