قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اثبات کفر «داعش» با ادله اهل‌سنت

اثبات کفر «داعش» با ادله اهل‌سنت

استاد برجسته خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از سنن داود و صحیح بخاری از پیامبر اکرم(ص) گفت: بر مبنای کلام پیامبر(ص) که می‌فرماید «… رجلٍ مُسلمٍ أکفر رجلًا مسلماً فان کان کافراً، والّا کان هو الکافر» گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق که خودشان بی‌معیار تکفیر می‌کنند و اقدام به قتل همه می‌کنند، خودشان کافرند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در پنجمین جلسه از سلسله جلسات و مباحث اندیشه اسلامی با موضوع «تقریب یا تکفیر»، در تبیین «جریان‌شناسی تکفیر در صدر اسلام و مصادیق تکفیر» گفت: جریان تکفیر در صدر اسلام حداقل در سه مرحله و برهه زمانی قابل بررسی است و در آن می‌شود منقولات تاریخی درباره تکفیرهایی که صورت گرفته را نشان داد.

ایشان در تشریح مراحل تاریخی تکفیر اظهار داشت: اولین موارد وجود تکفیر به زمان حیات پیامبر اکرم برمی‌گردد مانند نقل‌هایی که درباره «بن زید»، «ولید بن عقبه» و «بن زهیر» در روایات اهل‌سنت و شیعه آمده است.

آیت‌الله سبحانی با بیان به اینکه در زمان خلیفه اول و دوم جز مواردی، نقلی از تکفیر وجود ندارد گفت: در زمان خلیفه سوم جریان تکفیر، خود را در خلال قتل عثمان نشان داد. در زمان حیات عثمان، ام المومنین عایشه ضمن نارضایتی از نحوه تقسیم بیت‌المال به دست عثمان، بارها(بنا به نقل کتب اهل‌سنت) به تکفیر عثمان پرداخت، هر چند پس از قتل خلیفه سوم، وقتی فهمید حضرت علی(ع) جانشینش شده است گفت قتل العثمان مظلوما!.

دیدگاه تکفیری‌ها درباره اسلام غیر واقعی است
ایشان با تبیین اینکه ما مباحث را از دیدگاه تکفیر بررسی می‌کنیم تاکید کرد: واقعیت چیزی است و مقوله تکفیری که مطرح می‌کنیم چیز دیگری است. ما از دیدگاه تکفیری‌ها و مستندات و مقبولات خودشان نقل‌ها را می‌آوریم تا روشن شود که عمل آن‌ها در تعارض اسلام و حتی منابع خودشان است.

استاد برجسته خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از سنن داود و صحیح بخاری از پیامبر اکرم(ص) گفت: بر مبنای کلام پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید «… رجلٍ مُسلمٍ أکفر رجلًا مسلماً فان کان کافراً، والّا کان هو الکافر» گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق که خودشان بی‌معیار تکفیر می‌کنند و اقدام به قتل همه می‌کنند، خودشان کافرند.

اثبات کفر «داعش» با ادله اهل‌سنت
ایشان در ادامه افزود: در صحیح بخاری جلد ۷ صفحه ۱۴ نیز از رسول اکرم(ص) نقل شده است که اگر مسلمانی کسی را تکفیر کند، اگر آن شخص واقعاً مسلمان باشد که هیچ، ولی اگر مسلمان بوده و نسبت کفر داده شود، نسبت دهنده خودش کافر است.

آیت‌الله سبحانی در تبیین نتیجه روایت فوق گفت: از نظر رسول خدا، این جمعیت و گروه‌های تکفیری هم بی‌منطقند و هم کافرند. چرا که آن‌ها همه مذاهب مسلمانان را کافر می‎دانند در حالی که همه مذاهب، حداقلی‌های اسلام را دارا هستند لذا به حکم روایت فوق، خودشان کافر هستند.

گروه داعش عوامل خارجی هستند با حربه تکفیر
ایشان با بیان اینکه داعش ساخته پرداخته استکبار است گفت: گروه داعش نه سنی است و نه شیعه بلکه عوامل خارجی هستند و نام اسلام را یدک می‌کشند. این گروه به دنبال پیاده کردن اهداف استکبار است و از حربه تکفیر برای این هدف استفاده کرده است. این گروه به دنبال نابودی زیر ساخت‌های اسلامی است تا جهان اسلام ضمن غفلت از استکبار و صهیونیسم، به دوران عقب‌ماندگی قرون سابق برگردد.

استاد برجسته خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به جریان تکفیر در زمان حضرت علی(ع) عنوان کرد: جریان تکفیر باعث شد تا در جنگ با معاویه و ماجرای به نیزه کردن قرآن، حضرت را وادار به پذیرش حکمیت کردند و بعد همان‌ها همه را تکفیر کرده و مجبور به توبه نمودند. در حالی که اگر کارشکنی این‌ها نبود با پیروزی در این جنگ، مسیر اسلام طوری دیگر عوض می‌شد و خوارجی به وجود آمد که هنوز شاهد جولانشان را در عراق و سوریه می‌بینیم.

صدور فتوای «جهاد نکاح» مبنای شرعی ندارد و یک روسپی‌گری است
در پایان، آیت‌الله سبحانی در پاسخ به سؤالی درباره مبنای صدور «جهاد نکاح» و آیا وهابیت مدرک و دلیل شرعی در این زمینه ارائه داده است، تاکید کرد: جهاد نکاح اساساً در منابع اسلامی وجود ندارد و امری مسخره است. اگر قصد این عمل ازدواج باشد حرفی نیست ولی آنچه که در جهاد نکاح است غیر از ازدواج شرعی است.

در جهاد نکاح دختران به زور به همسری گرفته می‌شود. حتی زنان شوهردار به ازدواج تکفیری‌ها درمی‌آید. مسئله این‌ها ازدواج نیست بلکه نوعی اشباع جنسی موقت است. این کار کاملاً مشابه کاری است که آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام انجام دادند. در آنجا برای ارضای جنسی سربازانشان با هواپیما زنان روسپی به ویتنام منتقل می‌کردند. این همان کار است و فقط رنگ و چهره‌اش را عوض کرده‌اند. کاری که داعش انجام می‌دهد یک نوع روسپی‌گری، زنا و فحشاست.

گفتنی است: سلسله جلسات «تقریب یا تکفیر» هر روز از ساعت ۱۰ صبح در محل مدرسه علمیه سلیمانیه تا ۴ شهریورماه ۹۳ برگزار می‌شود و نیز با توجه به اهمیت موضوع، گزارش این سلسله جلسات به طور روزانه در بخش خبر منعکس خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics