قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «احکام پوشاک»؛ هر آنچه که باید بدانید و عمل کنید
«احکام پوشاک»؛ هر آنچه که باید بدانید و عمل کنید

تازه‌های نشر؛

«احکام پوشاک»؛ هر آنچه که باید بدانید و عمل کنید

کتاب «احکام پوشاک» اثر حجت‌الاسلام محمود صادقی به همت پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، در ۱۲ فصل مکتوب و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، این کتاب بیست و چهارمین دفتر از مجموعه «فقه و زندگی» بوده و در ۱۲ فصل سامان یافته که هر فصل دارای موضوعات متنوع می‌باشد.

عناوین فصل‌های کتاب عبارتند از: «کلیات و اطلاعات عمومی»، «تولیدکنندگان لباس و پوشاک»، «راهکارهای حمایت از تولید داخلی»، «فروش لباس مردانه»، «فروش لباس زنانه»، «مسایل متفرقه فروش لباس»، «جنس‌ها و رنگ‌های توصیه شده در اسلام»، «جنس‌ها و رنگ‌های نهی شده در اسلام»، «پوشش و پوشاک مردان»، «پوشش و لباس زنانه»، «آداب لباس و پوشیدن آن» و «متفرقه».

در قسمتی از فصل ششم «مسایل متفرقه فروش لباس» با موضوع شیوه‌های جذب مشتری آمده است:

برخی از لباس‌های مارک دار در اصل ایرانی هستند؛ ولی بعضی از تولیدی‌ها و فروشندگان برای فروش بیشتر و جذب مشتری، مارک‌های خارجی را به آن‌ها می چسبانند و به عنوان لباس خارجی مارک دار به فروش می رسانند؛ در حالی که این کار به تولید و صنعت داخلی پوشاک و لباس ضرر می زند که خود گناهی بس بزرگ است.

مارک‌ها و برندهای معتبر لباس (خارجی) در ابتدا این جایگاه را نداشته اند بلکه به مرور زمان با استفاده از آن‌ها به این مرحله رسیده اند و ما می توانیم با بالا بردن کیفیت، تنوع و ماندگاری لباس برای کالاهای ایرانی هم «برند» تولید کنیم و مردم را به سمت خرید لباس ایرانی هدایت کنیم.

پرسش: برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان داخلی لباس، برای فروش بیشتر، لباس‌های خود را به عنوان پوشاک خارجی با مارک‌های معتبر خارجی به فروش می رسانند و خریدار هم به این عنوان که این لباس‌ها مارک دار و خارجی هستند آن‌ها را خریداری می کند؛ آیا این کار جایز است؟

پاسخ: هر نوع تقلبی حرام است (۱) و باید از آن اجتناب شود؛ (۲) ولی اگر مشتری متوجه شد، می‌تواند معامله را فسخ کند. (۳)

کتاب «احکام پوشاک» در ۲۲۸ صفحه و باقیمت: ۴۵۰۰ تومان در قطع پالتویی به سفارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر و به همت پژوهشکده امر به معروف منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان مصلی، انتشارات نشر معروف، پلاک ۶۸۲ مراجعه کرده و یا با تلفن: ۳۲۹۲۶۱۷۵-۰۲۵ تماس بگیرند.

—————————————————–

پاورقی:

(۱)- استفتای پیامکی از دفاتر آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی، ۲۵/۹/۱۳۹۴؛ آیت‌الله صافی گلپایگانی، ۲۶/۹/۱۳۹۴ و آیت‌الله شبیری زنجانی (کد استفتاء: ۲۵۰۲۳)، ۲۷/۹/۱۳۹۴٫

(۲)- استفتای پیامکی از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، ۲۵/۹/۱۳۹۴٫

(۳)- استفتای پیامکی از دفاتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، ۲۶/۹/۱۳۹۴ و آیت‌الله شبیری زنجانی (کد استفتاء: ۲۵۰۲۳)، ۲۷/۹/۱۳۹۴٫

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics