قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «اصول فقه تکمیلی» نوشته عزیزالله فهیمی منتشر شد
«اصول فقه تکمیلی» نوشته عزیزالله فهیمی منتشر شد

تازه‌های نشر؛

«اصول فقه تکمیلی» نوشته عزیزالله فهیمی منتشر شد

کتاب «اصول فقه تکمیلی» نوشته عزیزالله فهیمی عضو هیات علمی دانشگاه قم، ویژه دوره تحصیلات تکمیلی در ۲۵۴ صفحه و با قیمت ۱۸ هزار تومان توسط انتشارات خرسندی، به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، همان گونه که علم منطق شیوه درست اندیشیدن را به ما یاد می‌دهد، در هر علمی باید از منطق علمی ویژه همان علم استفاده شود. علم اصول فقه در واقع منطق استفاده صحیح از علم فقه را آموزش می‌دهد که با اسلامی شدن حکومت در ایران و استقبال جوامع و کشورهای دیگر از این شیوه حکومت، لزوم یادگیری این ابزار مهم را دو چندان می‌کند.

علاوه برآن، خاستگاه حقوق اسلامی، فقه اسلامی است و فهم بسیاری از مسائل حقوقی جاری در کشور، محتاج آشنایی و دانستن علوم اصول فقه است.

قدیمی بودن متون اصول فقه، فراگیران این علم را با زحمت و گاهی دل‌زدگی مواجه می‌کند. در حالی که آگاهی از قنون این علم، فراگیران را در استفاده از فواید پربار اصول فقه بهره‌مند می‌نماید. بر این اساس در سال‌های اخیر تلاش هایی صورت گرفته است تا با بروزرسانی مباحث کاربردی از این شاخه علم، هم شوق استفاده و یادگیری آن افزایش یابد هم با ذکر مثال های حقوقی زمینه‌های کاربرد آن ملموس تر شود.

کتاب «اصول فقه تکمیلی»، که جلد نخست آن سال گذشته با عنوان «اصول فقه به زبان ساده»، توسط انتشارات خرسندی منتشر شده بود برای استفاده دانشجویان سطح تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) در ۱۲ فصل تدوین شده است.

بنابراین گزارش، در فصل اول این کتاب به نکات مقدماتی، فصل دوم به بحث وضع و بررسی اصول لفظی، فصل سوم به اوامر و نواهی، فصل چهارم به مفاهیم، فصل پنجم به عام و خاص، فصل ششم به مطلق و مقیّد و مجمل و مبیّن، فصل هفتم به قطع و ظن و شک، فصل هشتم به ادله اربعه، فصل نهم به دیگر ادله و منابع فقه، فصل دهم به اصول عملیه، فصل یازدهم به تعارض ادله و فصل دوازدهم به اجتهاد و تقلید پرداخته شده است.

تهیه آنلاین کتاب «اصول فقه تکمیلی»

تهیه آنلاین کتاب «اصول فقه به زبان ساده»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics