قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مذاهب اهل سنت / اعتراض خالد الملا به مواضع دوگانه الازهر
خالد الملا

اعتراض خالد الملا به مواضع دوگانه الازهر

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق از رفتار دوگانه الازهر مصر در برابر انفجارهای اخیر عربستان و عراق انتقاد کرد و از رهبران دینی ادیان و مذاهب اسلامی خواست اتاق عملیاتی علیه افراط گرایی تشکیل دهند.

به گزارش شبکه اجتهاد از رسانه‌های عربی، شیخ خالد الملا، رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الخضیر در منطقه الکراده عراق برگزار شد، با اشاره به آخرین حوادث اخیر در عراق گفت: جریان تروریستی داعش و اعضای حزب بعث عراق عاملان اصلی کشتار مردم بی‎گناه این کشور هستند.

رئیس جمعیت علمای عراق، تروریست‌های داعش و حزب منحل شده بعث عراق را عامل کشتار مردم این کشور خواند و از مقامات عراقی خواست هر کسی که از داعش حمایت می‌کند چه شیعه و یا سنی به دادگاه و دستگاه قضایی معرفی شوند.

خالد الملا، سکوت الازهر در این باره را محکوم و اظهار داشت: حتی رسانه‌های بی طرف در عراق که شاهد کشته شدن صدها نفر در کراده بغداد بودند این انفجار تروریستی را محکوم کردند ولی الازهر در این باره سکوت کرد و آن را محکوم ننمود.

وی با بیان این که انفجار الکراده منجر به مرگ بیش از ۳۰۰ شهروند عراقی شد، افزود: در عین حال الازهر انفجار بمب در مسجد شریف نبوی مدینه منوره که موجب کشته شدن ۴ شهروند سعودی شد را محکوم کرد.

رئیس جمعیت علمای عراق گفت: برخی از علما هستند که حتی بعد از آن که تروریست‌ها به مرقد مطهر رسول الله (ص) نیز رسیده‌اند، نمی‌خواهند از خواب غفلت بیدار شوند.

خالد الملا از آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، پاپ تواضروس دوم پاپ اسکندریه و رهبر قبطیان ارتدوکس خواست تا اتاق عملیاتی علیه افراط گرایی تشکیل دهند.

دیوان اوقاف شیعه عراق، سکوت عربی و اسلامی در قبال جنایت‌های تروریستی عراق را محکوم کرد

قابل ذکر است، «دیوان وقف شیعی عراق» هم نیز در بیانیه شدیداللحنی سکوت مجامع عربی در قبال انفجارهای خونین اخیر در این کشور خصوصا حمله به زیارتگاه سید محمد فرزند امام هادی(ع) را شدیدا محکوم کرد.

این نهاد شیعه عراق در بیانیه خود عنوان کرد: دیوان وقف شیعه سکوت عربی و اسلامی در قبال چنین جنایت‌هایی که خارج از معیارهای اخلاقی و انسانی است را محکوم می کند. این دیوان از دولت عراق و همه نیروهای سیاسی این کشور خواست تا در مقابله با چنین چالش های بزرگی احساس مسئولیت کرده و پاسخ آنها به تروریسم تکفیری، مشت آهنین باشد.

«اجتهاد» یادآور می‌شود، در پی حمله تروریستی هولناک به منطقه الکراده بغداد که حدود ۳۰۰ قربانی برجای گذاشت موجی از انتقادات نسبت به شیخ الأزهر مصر بخاطر عدم محکومیت این فاجعه در فضای عربی براه افتاده است در حالی که شیخ احمد الطیب همزمان انفجارها در سعودی با ۴ قربانی را تسلیت گفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics