قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / افراد غیرمجتهد نباید درباهر حجاب که جزو مسلمات دینی است، اظهار نظر کنند
بیانیه دفتر آیت‌الله سبحانی در مورد سفر زیارتی اربعین

آیت‌الله سبحانی:

افراد غیرمجتهد نباید درباهر حجاب که جزو مسلمات دینی است، اظهار نظر کنند

حجاب یک واجب الهی است که ۱۱ آیه قرآن کریم در مورد آن آمده است و همان گونه که ما در مورد مسائل فیزیک و شیمی اظهار نظر نمی‌کنیم چون تخصص نداریم، در مورد واجب بودن یا نبودن حجاب یا مسائلی از این دست نیز کسانی که تخصصی ندارند نباید اظهار نظر کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از اظهار نظر بعضی افراد غیر متخصص در زمینه مسائل دینی گفت: در هر زمینه و علمی یک صاحب نظر وجود دارد که برای کسب اطلاعات در مورد آن رشته باید به صاحبنظر و متخصص آن رشته رجوع شود و اظهار نظر کسانی که در آن موضوع و رشته خاص تخصصی ندارند کاری اشتباه است.

استاد مطرح حوزه علمیه قم افزود: مسائل دینی و حلال و حرام الهی باید از فقها و مراجع تقلید پرسیده شود و آنها که صاحب نظر هستند در این مورد نظر دهند و کسانی که مجتهد نیستند نباید در مورد حلال بودن یا حرام بودن مسئله ای نظر بدهند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: حجاب یک واجب الهی است که ۱۱ آیه قرآن کریم در مورد آن آمده است و همانگونه که ما در مورد مسائل فیزیک و شیمی اظهار نظر نمی کنیم چون تخصص نداریم در مورد واجب بودن حجاب یا مسائلی از این دست نیز کسانی که تخصصی ندارند نباید اظهار نظر کنند.

شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) صحبت در مورد اجباری بودن یا نبودن حجاب را امری عبث و بیهوده دانست و تاکید کرد: چیزی که از واجبات الهی است و دستور خداست اختیاری یا اجباری در مورد آن معنا ندارد لذا باید اظهار نظر در این مورد را به اهلش واگذار نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics