قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «المغنی فی الاصول»، تقریرات درس آیت‌الله وحید به زیور طبع آراسته شد
«المغنی فی الاصول»، تقریرات درس آیت‌الله وحید به زیور طبع آراسته شد

تازه‌های نشر؛

«المغنی فی الاصول»، تقریرات درس آیت‌الله وحید به زیور طبع آراسته شد

کتاب «المغنی فی الاصول» در سه مجلد، از مهم‌ترین مباحث علم اصول که توسط آیت‌الله وحید خراسانی تدریس شده است، به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «المغنی فی الاصول» در سه جلد به مباحث «الاستصحاب» و «التعادل و التراجیح» از مهم‌ترین مباحث علم اصول پرداخته که آیت‌الله حسین وحید خراسانی در مسجد اعظم قم تدریس نموده و توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نزار آل سنبل قطیفی به رشته تحریر در آمده است.

محتوای این کتب متضمن مباحث اصولی متاخرین و معاصرین از نظرات علمای گرانقدر همچون شیخ انصاری، محقق خراسانی، نائینی، عراقی، اصفهانی و خوئی است که برای اولین بار این تقریر برحسب تقریظ ایشان مورد تایید می‌باشد که با بیانی سلیس و اسلوبی سهل در اختیار علاقمندان و طلاب علوم دینی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام قطیفی پیش از این نیز مباحث خیارات معظم‌له را با عنوان «بغیه الراغب فی مبانی المکاسب» به تحریر درآورده بود. هر دو تقریر یادشده دربردارندۀ تقریظ حضرت آیت‌الله وحید می‌باشد.

لازم به ذکر است، تاکنون تقریرات دیگری نیز از سلسله دروس این مرجع عالی‌قدر منتشر شده است. استاد سید علی میلانی مجموعۀ ۹ جلدی «تحقیق الأصول» را بر اساس مباحث اصولی این فقیه اصولی نگاشته است. سالیانی پیش نیز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا انصاری کتاب‌های «العقد النضید» و «التکفیر فی ضوء الفقه الشیعی» در فقه و «أمالی الوحید» در اصول را با عنوان تقریرات دروس خارج ایشان وارد بازار نشر کرده بود.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه کتاب «المغنی فی الاصول» به مجتمع ناشران قم واقع در خیابان معلم مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics