قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / امت اسلام در لبه‌های پرتگاه آتش اختلاف قرار گرفته است
برند متعلق به دین نباید در اثر دوگانه‌سازی تضعیف شود/ «حلال» یکی از زمینه‌های پرظرفیت و فراگیر برای وحدت اسلامی است

عضو خبرگان رهبری:

امت اسلام در لبه‌های پرتگاه آتش اختلاف قرار گرفته است

عضو مجلس خبرگان رهبری نسبت به پیشتازی و جلوداری برخی جاهلان و شعله ور شدن آتش تفرقه در جهان اسلام توسط آنها هشدار داد و گفت: امت اسلام در لبه‌های پرتگاه آتش اختلاف قرار گرفته و برای جلوگیری از استقرار خشونت، تزریق سلم قرآنی به امت ضروری است.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیران برخی دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی کشور اندونزی گفت: اگر ما خدای ناکرده به هر بهانه و تحت هر عنوان در زمین تعصب و طائفه گری بازی کنیم در خلق گناه اجتماعی تفرقه و تبعات آن شریک خواهیم بود .

وی ادامه داد: اگر جاهلانی چه در شیعه و چه در اهل سنت، حرکت تفرقه افکنانه‌ای را انجام دهند، همه باید به نفی و کنترل عمل جاهلانه آنان اقدام کنند .

مبلغی گفت: باید در برابر خشونت داعشیزم، پرچم فکری «سَلام» را بلند کنیم و به آن سمت برویم، تفاوت اسلام با ادیان دیگر در این است که سلم در نام خود دین اسلام تعبیه شده است .

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کلام و فعل جاهل هرگز بوی سلم و سلام نمی‌دهد؛ بلکه آنها همیشه دنبال آن هستند تا جامعه را به آتش اختلاف بکشانند و مومنان باید با عبور از این جاهلان، پادزهر حرکت‌های جاهلانه آنان را تعمیق، ترویج و تنفیذ سلم و سلام قرار دهند .

مبلغی افزود: امروز شرایط جهان اسلام به گونه‌ای است که حفره‌های آتش تفرقه در برابر آن قرار گرفته است و مشابه چنین وضعیتی در عصر جاهلیت بویژه در آستانه بعثت پیامبر اسلام(ص) پیدا شده بود .

وی ادامه داد: همانگونه که در ابتدای ظهور اسلام، دین مبین اسلام با ابزار وحدت و الفت، مردم را از غلطیدن در حفره‌های آتش اختلاف نجات داد، امروز هم تنها ابزار نیرومند برای نجات مسلمانان، وحدت، انس و الفت میان قلوب آنان است .

استاد حوزه علمیه قم بیان کر: هر گروه و فردی که به جای نزدیک شدن به عمل به اصل «قَالُوا سَلاَماً» در زمینی که جاهلان برای تکفیر و اختلاف بین مسلمانان ایجاد کنند، بازی کند، شریک جرم است .

جمهوری اسلامی ایران دارای آرمان وحدت اسلامی است

مبلغی در پاسخ به سوالی در مورد اختلاف‌ها بین ایران و عربستان سعودی گفت: شاید تصور پیشرفت جدی در برطرف شدن بخش قابل توجهی از اختلاف‌ها بین ایران و سعودی زود باشد؛ ولی ایران آمادگی دارد تا اختلاف‌های خود را با سعودی‌ها تقلیل دهد، البته در صورتی که طرف مقابل نیز عزمی از خود نشان دهد .

وی با اشاره به این نکته که توسعه تفرقه به ضرر همه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای آرمان وحدت اسلامی است و این فرصت و چارچوب مهمی را برای تقلیل اختلاف فراروی ایران و سعودی می گشاید .

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راضی نیستیم در مسیر انشقاق به جلو برویم بلکه تمایل به کنترل این اختلاف‌ها داریم و این به نفع همه است.

بنابرگزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، برخی مدیران دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی کشور اندونزی به دعوت برخی نهادهای حوزوی در شهر مقدس قم حضور پیدا کردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics