قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / امیدواریم لفظ حجاب اجباری که لفظ منفی است حذف شود/ فرقی میان حجاب و سایر قوانین نیست
امیدواریم لفظ حجاب اجباری که لفظ منفی است حذف شود/ فرقی میان حجاب و سایر قوانین نیست

آیت‌الله مکارم شیرازی:

امیدواریم لفظ حجاب اجباری که لفظ منفی است حذف شود/ فرقی میان حجاب و سایر قوانین نیست

‌آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه موضوع حجاب از نظر همه فقهای اسلام یک حکم اسلامی بوده اما به عنوان نشانۀ اسلام تبدیل شده است، گفت: به همین علت حساسیت‌هایی نیز به دنبال داشته است و ضدانقلاب نیز دل بسته که این نشانه را حذف و به نظام و اسلام ضربه وارد کند؛ آنها معتقدند اگر این نشانه را حذف کنند، راه برای حذف سایر احکام اسلامی باز خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، در دیدار با سردار اشتری، فرماندهی انتظامی کل کشور با بیان اینکه کارنامه نیروی انتظامی کارنامه خوبی است، اظهار کرد: مردم به نیروی انتظامی علاقه‌مندند چرا که مشاهده می‌کنند که این نهاد با حداقل هزینه‌ها کارهای جمعی و قابل توجهی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ایران نسبت به نیروی انتظامی دیگر کشورها تفاوت‌هایی دارد، اضافه کرد: دشمنی‌هایی که نسبت به نظام اسلامی وجود دارد، در کمتر جایی مشاهده می‌شود و به همین علت رسالت نیروی انتظامی سنگین‌تر می‌شود، اما اکنون نیروی انتظامی به خوبی به رسالت خود عمل کرده است.

‌آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که امنیت مطلوبی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: این امنیت در مرحلۀ نخست نشان دهنده اقتدار نیروی انتظامی است.

وی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم که به نکته مهمی اشاره کنم و آن این که عده‌ای این روزها موضوع حجاب اجباری را مطرح می‌کنند، در حالی که این افراد «اجبار» را با «الزام» اشتباه می‌کنند، اجبار به معنای تحمیل کردن عقیده یا کاری غیرمنطقی است، اما الزام به معنای الزامی بودن قانون است، ترک دزدی، ترک شراب خواری و ترک مواد مخدر الزامی است که تخلف از آن پیگرد قانونی دارد، اما این الزام به معنای اجبار نیست یعنی یک وظیفه قانونی که برای هر کاری مطرح می‌شود و این منحصر به دنیای اسلام نیست، چرا که همه کشورها قانون‌های مشخصی دارند و هر چیزی که قانون باشد، الزام نیز خواهد داشت و تخلف از آن پیگیرد دارد.

‌آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه حداقل هفت آیه از قرآن و ده‌ها روایت در مورد حجاب آورده شده است، گفت: افرادی که الزام حجاب را زیر پا می‌گذارند همانند زیرپا گذاشتن الزام‌های دیگر است، فرقی میان حجاب و سایر قوانین نیست، اگر این موضوع به خوبی تفهیم شود بهانه کنونی برخی افراد برچیده می‌شود و نگاه افراد به حجاب همانند نگاه به قوانین راهنمایی و رانندگی خواهد بود و امیدواریم این لفظ حجاب اجباری را که لفظ منفی دارد و از آن سوءاستفاده می‌شود رها کنند.

این مرجع تقلید یادآور شد: موضوع حجاب از نظر همه فقهای اسلام یک حکم اسلامی بوده اما به عنوان نشانۀ اسلام تبدیل شده است، به همین علت حساسیت‌هایی نیز به دنبال داشته است و ضد انقلاب نیز دل بسته که این نشانه را حذف و به نظام و اسلام ضربه وارد کند؛ آنها معتقدند اگر این نشانه را حذف کنند، راه برای حذف سایر احکام اسلامی باز خواهد شد.

وی افزود: جالب توجه این که هنگامی که از خبرنگاران خارجی سؤال می‌کنیم شما چرا این قدر روی حجاب اسلامی حساسیت دارید و با آن مبارزه می‌کنید، می‌گویند این نشانه اسلام گرایی است و ما با آن مخالفیم؛ بنابراین باید در این موضوع هوشیار باشیم که حجاب علاوه بر اینکه یک نشانه اسلامی است، یک قانون الزامی مانند سایر قوانین الزام آور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics