قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتخابات مفتی‌ها در لبنان، برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته
انتخابات مفتی‌ها در لبنان، برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته

انتخابات مفتی‌ها در لبنان، برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته

العربی الجدید گزارش داد که رای‌گیری برای انتخاب مفتی‌های برگزیده که به مقام عالی ترین هیئت مذهبی سنی لبنان تبدیل خواهند شد، هفته گذشته در شش منطقه در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، خلدون کاواس، رئیس ارتباطات دارالفتوا، به L’Orient Today گفت، در چهار دهه گذشته مفتی اعظم لبنان، مفتی‌های منطقه‌ای را منصوب کرده است، اما امسال «شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات» فراهم شد.

 این انتخابات توسط مفتی اعظم اهل سنت، شیخ عبداللطیف دریان در طرابلس، عکار، زحله، راشیا، بعلبک-هرمل و حسبیه- مرجیون برگزار شد.

اداره کل اوقاف اسلامی تصمیم می‌گیرد که چه کسانی می‌توانند در رای گیری شرکت کنند. بر اساس این گزارش کسانی که می‌توانند رای دهند عبارتند از نخست وزیر فعلی، نخست وزیر سابق، اعضای شورای عالی اسلامی، قضات قانونی اهل سنت، رئیس اوقاف، ائمه جماعات و اعضای سنی شورای قانون اساسی. کارمندان سنی «طراز اول» دولت، اعضای سنی شوراهای شهر و شخصیت‌های سنی که بخشی از نخبگان سیاسی و مذهبی هستند نیز می‌توانند نظر خود را در انتخابات بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری ملی، نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت، در حالی که رای خود را در شهر زادگاهش طرابلس به صندوق انداخت، اطمینان داد که “هیچ مداخله سیاسی” در انتخابات صورت نگرفته است.

کلیک کنید: إعلان نتائج انتخابات المفتین فی لبنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics