قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار ترجمه حدود و تعزیرات «جواهر الکلام»
ترجمه حدود و تعزیرات جواهر الکلام

تازه‌های نشر؛

انتشار ترجمه حدود و تعزیرات «جواهر الکلام»

ترجمه و تبیین بخش حدود و تعزیرات کتاب «جواهر الکلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کرمی کتاب از سوی انتشارات حقوق اسلامی قم چاپ و منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب عظیم الشان جواهرالکلام به عنوان شناسنامه فقه شیعی مطرح می‌شود و روش فقهی صاحب جواهر به عنوان «فقه جواهری»، اساس استنباط احکام شرعی به شمار می‌آید.

جلد چهل و یکم تا چهل سوم کتاب جواهر به مباحث حقوق جزایی می‌‌پردازد که امروزه به عنوان یکی از منابع اصلی تحقیقی در علم حقوق به شمار می‌‌آید.

ترجمه و تبیین صورت گرفته علاوه بر دقت در ترجمه به تبیین مسائل مهم فقهی پرداخته و مصادر و منابع کتاب را تحقیق و ذکر نموده است. از ویژگی‌های این اثر اعراب گذاری متن عربی کتاب و تطبیق با قانون مجازات اسلامی جدید است.

هم چنین در پایان کتاب اصطلاح نامه مفصل تخصصی از اصلاحات رایج اصولی و فقهی در حقوق جزا ذکر شده است که بر ارزش این اثر افزوده است.

این کتاب شامل سه جلد است. ترجمه جلد اول این کتاب توسط حجت‌الاسلام محسن یوسفی‌کیا در ۴۹۲ صفحه و تبیین و تعلیقات توسط حسن کرمی تهرانی صورت گرفته است و ترجمه و تبیین جلد دوم در ۵۲۰ صفحه و جلد سوم در ۴۴۰ صفحه توسط حسن کرمی تهرانی انجام شده است.

مباحث این کتاب شامل بحث‌های مجازات زنا، لواط، قیادت، قذف، سرقت، شرب مسکر، محاربه، ارتداد و دفاع مشروع است.

این کتاب توسط انتشارات حقوق اسلامی قم به شمارگان ۱۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب با شماره ۳۷۷۴۴۲۰۰-۰۲۵ تماس حاصل نمایند./ فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics