قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار تقریرات جدید از دروس خارج آیت‌الله سیستانی
انتشار تقریرات جدید از دروس خارج آیت‌الله سیستانی

تازه‌‌های نشر؛

انتشار تقریرات جدید از دروس خارج آیت‌الله سیستانی

«تقریرات فی علم الاصول؛ تعارض الادلّه و اختلاف الحدیث – مباحث الالفاظ»، «الربا» و «رساله فی تدوین الحدیث» تقریرات جدید از دروس و مباحث آیت‌الله سیدعلی سیستانی است که روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، یکی از شیوه‌های تألیف در حوزه‌های علمیه، تقریر نویسی است که از سویی موجب یادگیری بهتر و ماندگارتر مقرّر و پیشرفت قدرت استنباط او می‌شود و از سوی دیگر، برای محققان بعدی این امکان را فراهم می‌آورد که آخرین آرای مطرح شده در آن زمینه را بشناسند و بررسی و نقد کنند. همچنین از فراموش شدن آرای صاحب نظران، پس از درگذشت آنان، جلوگیری می‌کند. ازاین رو، مجموعه‌های تقریری گنجینه‌ای بزرگ برای حوزه‌ها و راهی مطمئن برای آشنایی با نظریات گوناگون در مباحث علمی است.

از این رو، جدیدترین تقریرات دروس و مباحث آیت‌الله سیدعلی سیستانی از مراجع معظم تقلید در نجف اشرف، توسط شاگردان ایشان در مجلدات مختلف به زیور طبع آراسته شده است.

«الربا»

این تقریر شامل مباحث فقهی پیرامون «ربا» است که حدود ۴۵ سال قبل در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۶ قمری در نجف اشرف تدریس شده است و چندی قبل توسط مؤسسه مقرّر در قم، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید هاشم هاشمی گلپایگانی به زیور طبع آراسته گردید.

تقریرات فی علم الاصول

همچنین کتاب «تقریرات فی علم الاصول؛ تعارض الادلّه و اختلاف الحدیث – مباحث الالفاظ» در ۵ مجلد از سوی حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید هاشم هاشمی گلپایگانی به رشته تحریر درآمده است.

این مقرر پیش از این، بحث تعارض الادّله و اختلاف الحدیث را از دروس آیت‌الله سیستانی به صورت غیررسمی منتشر کرده بود.

لازم به ذکر است، سال گذشته موسسه (مرکز الامام الحجه (عج) لخدمه الطلاب)، تحقیقات ایشان را پیرامون مباحث رجالی و حدیثی با نام «أضواء علی علمی الدرایه و الرجال» در ۶۲۰ صفحه روانه بازار نشر کرده بود.

رساله فی تدوین الحدیث

از دیگر تقریرات تازه منتشر شده می‌توان به «رساله فی تدوین الحدیث» اشاره داشت که به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ربانی در ۱۰۵ صفحه به‌ نگارش درآمده است.

این مبحث به عنوان مقدّمه بحث خبر واحد در دوره سوم درس خارج اصول آیت‌الله سیستانی در سال‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۳ قمری تدریس شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود «رساله فی تدوین الحدیث» اینجا کلیک کنند و برای مشاهده دیگر تقریرات دروس خارج فقه و اصول آیت‌الله سیستانی به سایت «taghrirat.net» مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics