قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار جلد دهم موسوعه ارزشمند «رجال تفسیری»
انتشار جلد دهم موسوعه ارزشمند «رجال تفسیری»

تازه‌‌های نشر؛

انتشار جلد دهم موسوعه ارزشمند «رجال تفسیری»

جلد دهم کتاب ارزشمند رجال تفسیری اثر مفسر مطرح قرآن کریم ‌‌آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج تدوین، منتشر و روانه بازار گردید.

به گزارش شبکه اجتهاد، روش تحقیق و بررسی در جلد ۱۰ رجال تفسیری همچون نه جلد پیشین با نگاه فراگیر در همه منابع حدیثی، رجالی، تفسیری و تاریخی چه شیعه و چه سنی انجام پذیرفته است. در این جلد به شرح حال و بررسی ویژگیهای گوناگون ۳۹ گزارشگر حدیث و روایت از «الحسین بن عمروبن زید» تا «حفض البزاز الکوفی» پرداخته شده که در میان آنها نام راویان سرشناس و پرگزارشی مانند «حسین بن موسی الحنّاط (الخیّاط)، «حفص بن البختری»، قاری معروف، «حفص بن سلیمان اسدی»، «حفص بن غیاث» دیده می‌شود.

نکته‌ای که سزاوار بیشنگریست بکار بردن عبارتهای فارسی به جای عبارتهای عربی است، بی آنکه که اصول ثابت رجالی و اصطلاح‌‌ها‌ی آن آسیب دیده، دچار دگرگونی گردد. این گونه نگارش سبب می‌گردد زبان فارسی جای خود را در گفتگوهای رجالی باز کرده و زمینه پدیدار شدن رجال فارسی – با حفظ اصول – را فرهم آورد. امید است این تلاش علمی، پاسخگوی دانشوران و پژوهندگان علوم رجالی، تفسیری و حدیثی باشد.

علاقمندان برای تهیه آثار ‌‌آیت‌الله جوادی آملی می‌توانند به سایت مرکز بین المللی نشر اسراء به آدرس www.nashresra.ir مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics