قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار جلد سوم کتاب «مدارک فقه أهل السنه علی نهج وسائل الشیعه»
جلد سوم کتاب «مدارک فقه أهل السنه علی نهج وسائل الشیعه» منتشر شد

تازه‌های نشر؛

انتشار جلد سوم کتاب «مدارک فقه أهل السنه علی نهج وسائل الشیعه»

«مدارک فقه أهل السنه علی نهج وسائل الشیعه» کتابی است با موضوع حدیث فقهی که به جمع‌آوری و تحقیق روایات اهل سنت و آثار صحابه، تابعین و فقهای آنها در دو قرن اول هجری می‌پردازد.

به گزارش شبکه اجتهاد، محور پژوهش در کتاب مدارک بر کتاب شریف «وسائل الشیعه إلی تحصیل مسائل الشریعه» است که در آن مجموعه روایات امامیه در تمامی فروع فقهی جمع‌آوری شده است.

کتاب «مدارک فقه أهل السنه» در کنار کتاب «وسائل الشیعه» قرائن بی‌شماری را در اختیار فقهای شیعه قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از آن، ظرافت‌های حدیثی مکتب اهل بیت (ع) و دقت‌های فقهی موجود در روایات اهل بیت (ع) در مقام استدلال فقهی روشن‌تر شود.

از نتایج علمی این پژوهش جامع می‌توان به: دستیابی به فهم دقیق تر نسبت به احادیث و متون رسیده از اهل‌بیت علیهم السلام با التفات به روشن شدن فضای صدور روایات و فرهنگ رایج در زمان ائمه اطهار (ع) اشاره نمود. همچنین برخی شبهات کلامی علیه شیعه نیز که اکثر آنها پایه و اساس صحیحی نداشته و از آنها تنها به عنوان ابزاری در راستای اختلاف‌افکنی میان مسلمانان بهره‌برداری شده است، در ضمن این پژوهش علمی برطرف می‌گردد.

دو جلد اول کتاب «مدارک فقه أهل السنه» به مباحث «کتاب الطهاره» از ابواب فقهی اختصاص یافت و جلد سوم آن به «کتاب الصلاه»؛ در حقیقت جلد سوم مدارک اولین بخش از «کتاب الصلاه» است که به تازگی منتشر شده است.

برای مدارک فقه أهل السنه علی نهج وسائل الشیعه ۲۰ جلد کتاب در نظر گرفته شده است و جلد اول این کتاب شامل نیمی از مباحث کتاب طهارت از ابواب فقه است.

جلد سوم کتاب «مدارک فقه أهل السنه علی نهج وسائل الشیعه إلی تحصیل مسائل الشریعه» به زبان عربی توسط حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی با همکاری محمود کریمیان و سید محمدحسن حکیم از گروه فقه و حقوق پژوهشکده علوم و معارف حدیث تألیف شده دارالحدیث در ۴۸۳ صفحه جلد گالینگور در زمستان ۱۳۹۵ به همت انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی منتشر شد.

بنابرگزارش شفقنا، جلد اول کتاب «مدارک فقه أهل السنه» در کنفرانس ۲۶ تقریب رونمایی و در سال ۹۴ کتاب برگزیده همایش بین‌المللی آثار تقریبی شد.

جلد سوم کتاب «مدارک فقه أهل السنه علی نهج وسائل الشیعه» منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics