قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار جلد پنجم کتاب «درس‌های مکاسب» آیت‌الله مرتضوی
انتشار جلد پنجم کتاب «درس‌های مکاسب» آیت‌الله مرتضوی

به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد؛

انتشار جلد پنجم کتاب «درس‌های مکاسب» آیت‌الله مرتضوی

جلد پنجم «درس‌های مکاسب(کتاب الخیارات)» برگرفته از درس‌های ‌آیت‌الله سیدحسن مرتضوی و به قلم سید محسن مرتضوی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب پیش رو که با عنوان «درس‌های مکاسب(کتاب الاخیارات)» به رشته تحریر درآمده، برگرفته از درس‌های پربار و شاگردپرور فقیه عالی مقام آیت‌الله سید حسن مرتضوی است که دوره‌های متعدد در حوزه علمیه نجف اشراف و مشهد در جمع صدها نفر از طلاب و فضلا ارائه شده است.

عمق، دقت علمی و تسلط فوق العاده بر مباحث، بیان شیوا، رسا و دلنشین، دسته بندی بدیع و ابتکاری، همراه با ذکر مثال‌های متعدد و کاربردی، از ویژگی‌های بی بدیل درس‌های استاد بود که خاطره شیرین آن در خاطر شاگردان ماندگار شده است.

جلد پنجم این مجموعه که به مباحث «اقسام خیارات» کتاب مکاسب شیخ اعظم انصاری(ره) اختصاص دارد، در ۵ بخش و از بخش نهم تا یازدهم این مجموعه را شامل می‌‌شود.

عناوین بخش‌های مختلف این اثر عبارتند از: اختلاف متبابعین در خیار (ادامه خیار عیب)، شروط عقد و احکام و آثار آن، احکام خیارات، نقد و نسیه، احکام قبض.

لازم به ذکر است، جلد اول و دوم و سوم این مجموعه به «کتاب البیع» و جلد چهارم و پنجم آن به «کتاب الاخیارات» اختصاص دارد.

جلد اول کتاب «درس‌های مکاسب (کتاب البیع)» در هفت بخش تنظیم شده که معنای لغوی و اصطلاحی بیع، معاطات، تنبیهات معاطات، عقد بیع، احکام مقبوض به عقد فاسد و شروط متعاقدین، عناوین بخش‌های این جلد را تشکیل می‌دهد.

جلد دوم در ۹ بخش تألیف شده است که از بخش هشتم تا شانزدهم این اثر سه جلدی را شامل می‌شود؛ عناوین این جلد مشتمل بر بیع فضولی، اجازه و ردّ، ولایت أب و جد، ولایت فقیه، ولایت عدول مؤمنین، بیع عبد مسلم به کافر، شروط عوضین، طلقیت و بیع الوقف است.

جلد سوم این اثر، در ۱۰ بخش تدوین شده است که از بخش هفدهم تا بیست و ششم را در بر می‌گیرد؛ عناوین بخش‌های این جلد عبارتنداز: صور جواز بیع وقف، عدم جواز بیع اُمّ ولد، بیع رهن، بیع عبد جانی، قدرت بر تسلیم، عدم به مقدار ثمن و مثمن، اِندار برای ظروف، استحباب تفقّه در تجارت، تلقی رکبان و غیره و احتکار طعام.

جلد چهارم در هشت بخش و ۱۱ جلسۀ درسی تنظیم شده که از بحث معنای لغوی و اصطلاحی «خیار» شروع و تا ابتدای بحث «شروط» ادامه می‌یابد. عناوین بخش‌های مختلف این اثر عبارتنداز: معنای لغوی و اصطلاحی خیار، خیار مجلس، خیار حیوان، خیار شرط، خیار غبن، خیار تأخیر، خیار رؤیت و خیار عیب.

علاقه‌مندان برای بهره مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می‌‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

همچنین، جهت تهیه دوره ۵ جلدی این کتاب با تخفیف حداقل ۱۰ درصد می‌توانید به انتشارات حوزه علمیه خراسان به آدرس خیابان امام خمینی (ره)- بین امام خمینی ۳۲ و ۳۴ مراجعه کنید و یا با شماره تلفن: ۰۵۱۳۲۰۰۸۶۰۹ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics