قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار کتاب «فقه و حقوق قراردادها» اثر جدید استاد علیدوست
انتشار کتاب «فقه و حقوق قراردادها» اثر جدید استاد علیدوست

تازه‌های نشر؛

انتشار کتاب «فقه و حقوق قراردادها» اثر جدید استاد علیدوست

کتاب «فقه و حقوق قراردادها» اثر جدید استاد ابوالقاسم علیدوست در دو مجلد که به «ادله عام روایی» و «ادله عام قرآنی» قراردادها پرداخته، به‌تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، جلد اول کتاب «فقه و حقوق قراردادها» در ۴۹۶ صفحه، «ادله عام روایی قراردادها» را وجهه نظر خود قرار داده است. در ادله روایی قراردادها روایات مهمی که محوریت در آن‌ها معاملات و عقود بوده و یا بـر ساختار قراردادها تأثیر زیاد داشته به صورت اجتهادی مورد بحث قرار داده شده اسـت.

در این اثر، هر روایت با بررسی سند، دلالت و جهت، مورد بررسی قرار گرفته و مباحث فقهی متناسب با ادبیات فقهی امامیه به طور دقیق مورد کاوش قرار داده شده است.

همچنین، جلد دوم کتاب «فقه و حقوق قراردادها» در ۶۲۰ صفحه به «ادله عام قرآنی قراردادها» اختصاص یافته است. در ادلـه قرآنی قراردادها آیات مهمی کـه محوریت در آن‌ها معاملات و عقود بوده و یا بر ساختار قراردادها تأثیر زیاد داشته به صورت اجتهادی مورد بحث قرار داده شده است.

در این اثر، امور ادبی و تفسیری و آرای مفسران، در متن هر آیه بررسی شده و مباحث فقهی متناسب با ادبیات فقهی امامیه به طور دقیق مورد کاوش قرار داده شده است.

بنابراین گزارش، پایان بخش هر آیه نیز به طور مختصر به مطالعات کاربردی فقهی و حقوقی پرداخته شده تـا نمـوده‌های فقهی و حقوقی آشکارتر شود و زمینه برای بسط مطالعه فراهم آید.

لازم به ذکر است، «فقه و مصلحت»، «فقه و عرف» و «فقه و عقل» از جمله آثار مطرح حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست استاد خارج فقه و اصول و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند این دو اثر جدید را به قیمت ۳۵ هزار و ۴۵ هزار به صورت آنلاین از طریق سایت «پاتوق کتاب» و یا انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics