قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتقاد ‌آیت‌الله‌ شبیری از کسانی که بحارالأنوار مجلسی را تضعیف می‌کنند
انتقاد ‌آیت‌الله‌ شبیری از کسانی که بحارالأنوار مجلسی را تضعیف می‌کنند

انتقاد ‌آیت‌الله‌ شبیری از کسانی که بحارالأنوار مجلسی را تضعیف می‌کنند

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی گفت: متاسفانه امروزه افراد مدّعی و بی‌مایه زیاد شده‌اند که ادّعای سواد می‌کنند و جوامع ما را نیز پر کرده‌اند.

به گزارش شبکه اجتهاد، دفتر آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی در باز نشر سخنان ایشان به مناسبت ۲۷رمضان المبارک، سالروز وفات علامه مجلسی (رضوان الله علیه) م۱۱۱۰ق این گونه آورده است:

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی در دیدار با مسئولان همایش «اصالت میراث حدیثی شیعه»، علامه مجلسی «رضوان‌الله‌علیه» را «مظلوم» خواند و از کسانی که بحارالأنوار این محدّث بزرگ جهان اسلام را تضعیف می‌کنند، انتقاد کرد.

ایشان در این دیدار گفت: مرحوم مجلسی خیلی مظلوم واقع شدند و برخی از دانشگاهیان و مدّعیان فکر، متأسّفانه جایگاه ایشان را نمی‌شناسند، درحالی‌که آنان که اهلیّت و اعتقاد واقعی دارند، طرز فکرشان نسبت به ایشان متفاوت است.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: از مرحوم حاج آقا نصرالله شاه آبادی شنیدم که می‌گفت: پدر ما -مرحوم آقای حاج شیخ محمد علی شاه آبادی- خیلی به مرحوم مجلسی معتقد بودند و من وقتی به اصفهان رفتم و برگشتم، گفتند: سر قبر مرحوم مجلسی رفتی؟ گفتم: خیر. گفتند: پس برای چه به اصفهان رفتی؟ ایشان خیلی اعجاب و احترام برای مرحوم مجلسی قائل بود.

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی در انتقاد از افرادی که با نقاب روشنفکری و یا عقل‌گرایی تلاش می‌کنند احادیث را نفی کنند، فرمود: آن‌هایی که اهل علم و عمل هستند با عظمت از کتاب علامه مجلسی یاد می‌کنند، اما متأسفانه امروزه افراد مدّعی و بی‌مایه زیاد شده‌اند که ادّعای سواد می‌کنند و جوامع ما را نیز پر کرده‌اند. از مرحوم آقای میرزا عبدالله مجتهدی شنیدم که از تقی‌زاده نقل می‌کرد که من سه مرتبه از اول تا آخر کتاب «السماء و العالَم» بحار‌الأنوار را مطالعه کردم. و روشن است که تا عظمت یک اثر نباشد، افراد برای آن وقت نمی‌گذارند.

ایشان افزود: از آقای سید جعفر شهیدی شنیدم که می‌گفت با اینکه بحارالأنوار کتاب مفصلی است، اما از اول تا آخر بحار یک دروغ و تحریف از جانب ایشان نیست. مرحوم مجلسى ازنظر وثاقت خیلى محکم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics