قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اهداف حوزه‌های قم و نجف یکی است، گرچه منهج علمی‌شان متفاوت باشد
اهداف حوزه‌های قم و نجف یکی است، گرچه منهج علمی‌شان متفاوت باشد

آیت‌الله اشرفی شاهرودی تصریح کرد؛

اهداف حوزه‌های قم و نجف یکی است، گرچه منهج علمی‌شان متفاوت باشد

استاد برجسته خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان گفت: هدف حوزه های علمیه قم و نجف و علمای آن یکی است گرچه منهج علمی شان متفاوت باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی از علمای حوزه‌ علمیه خراسان در دیدار میهمانان شرکت کننده در کنگره امناء الرسل گفت‌: معرفی سبک و سیره علمای بزرگ حوزه‌های علمیه آثار و تألیفات و فعالیت‌های اجتماعی آنان پاسخ بسیاری از شبهات علیه روحانیت را خواهد داد.

ایشان با قدردانی از احیای تراث شیعه توسط دست اندرکاران کنگره امناء الرسل، افزود: به عنوان کسی که آیت‌الله خرسان را در نجف اشرف می‌شناختم و در زمان حضور ۱۸ ساله‌ام در نجف از دوستان من بود پس از هجرت از نجف اطلاع دقیقی از آثار این عالم ربانی نداشتم و اینک که موسوعه ۴۶ جلدی ایشان رونمایی شده است به تاثیر وجود این روحانی والا مقام در پاسداری از مکتب‌ تشیع پی بردم.

آیت‌الله اشرفی در ادامه با یادآوری این مطلب که از گوشه‌ و کنار برخی شیطنت‌ها برای انشقاق بین حوزه‌ علمیه نجف و قم‌ شنیده می‌شود، گفت: به عنوان‌ کسی که کرسی درس حوزه‌ علمیه نجف و قم علمای بزرگ آن مانند امام‌ خمینی و آیت‌الله خویی را درک کرده‌ام اعلام می‌کنم هدف هر دو حوزه‌ و علمای آن ترویج فرهنگ و آموزه های تشیع است و هیچ تفاوتی در هدفشان نبوده و نیست گرچه منهج علمی شان متفاوت باشد.

این استاد عالی حوزه علمیه مشهد، خاطرنشان کرد: هنگام عزیمت امام‌ خمینی(ره) به نجف اشرف همه چهره‌های علمی آن روزگار از کرسی درس خارج ایشان استقبال کردند و در کمال احترام تا زمان حضور امام (ره) این درس و بحث ادامه داشت.

آیت‌الله اشرفی با بیان اینکه شناخت منهج علمی عالمان تشیع راه دستیابی به سیره اهل بیت علیهم السلام را آسان می‌کند، اظهار کرد: نوآوری در فقه مرهون همین شناخت است و تا صاحب نظران آراء یکدیگر را عالمانه نقد نکنند نمی‌توان انتظار نظریه پردازی در سطح بین‌المللی را داشت و این رسالتی است که کنگره امناء الرسل باید در همه برنامه‌های خود به آن توجه‌ جدی داشته‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics