قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی «اجرای مجدد حکم اعدام در صورت زنده ماندن» در یک اثر پژوهشی
بررسی «اجرای مجدد حکم اعدام در صورت زنده ماندن» در یک اثر پژوهشی

تازه‌های نشر؛

بررسی «اجرای مجدد حکم اعدام در صورت زنده ماندن» در یک اثر پژوهشی

این اثر پژوهشی به موضوع حکم اعدام در صورت زنده ماندن پس از اجرای حکم قصاص یا حد و تعزیر می پردازد که از سوی دانشگاه رضوی منتشر شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «واکاوی فقهی حقوقی تجدید اجرای کیفر سالب حیات» به موضوع حکم اعدام در صورت زنده ماندن پس از اجرای حکم قصاص یا حد و تعزیر می‌پردازد که از منظر فقهی و حقوقی واکاوی و بررسی می‌شود.

این کتاب پس از مفهوم‌شناسی انواع کیفر سالب حیات، به بررسی جرائم موجب مجازات سلب حیات پرداخته می‌شود و وضعیت مجازات مجرم در فرض بقای حیات در قصاص، حد و تعزیر، تبیین فقهی و حقوقی می‌گردد و در اثنای آن، روایات مرتبط بررسی و نقد می‌شوند.

اثر حاضر دارای دو فصل و هر فصل دارای دو مبحث است که فصل نخست به مفاهیم و کلیات می‌پردازد و مبحث نخست آن مفهوم شناسی و مبحث دوم جرائم موجب مجازات سلب حیات را بیان می‌کند.

فصل دوم وضعیت مجازات مجرم، در فرض بقاء یا تجدید حیات نام دارد که مبحث نخست فرض مربوط به حیات پس از قصاص و مبحث دوم پس از حد و تعزیر را تبیین می‌نماید.

در پایان نویسنده به بررسی دیدگاه قانون‌گذار درباره اعدام حدی و تعزیری و دیدگاه دکترین حقوق درباره اجرای مجدد اعدام حدی و تعزیری می‌پردازد. نتایج وپ یشنهادها، ضمائم و کتاب نامه هم در بخش پایانی کتاب جای گرفته است.

کتاب «واکاوی فقهی حقوقی تجدید اجرای کیفر سالب حیات» در ۱۹۲ صفحه به قلم حجت‌الاسلام محمد عربشاهی، دانش آموخته دانشگاه رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امامی، دانشیار دانشگاه رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی نصرتی، استادیار دانشگاه رضوی به داوری حجت الاسلام والمسلمین رضا دانشور ثانی، استادیار دانشگاه رضوی از سوی مرکز پژوهش این نهاد علمی فرهنگی در ۵۰۰ نسخه به قیمت ۹۰ هزارتومان تهیه و تدوین و در انتشارات دانشگاه رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به فروشگاه کتاب دانشگاه رضوی واقع در صحن امام حسن(ع) حرم مطهر رضوی مراجعه کنند و یا از طریق تلفن ۰۵۱۳۲۲۳۶۸۱۷ برای تهیه به صورت ارسال پستی اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics